Egyre gyorsabban bővül azon autógyártók listája, akik a szilárdtest akkumulátort tekintik a jövő energiatároló technológiájának az elektromos autókban. A szilárdtestes megoldás két legnevesebb támogatói a Hyundai és a Toyota voltak idáig, melyek közül utóbbi annyira komolyan foglalkozik az aksik fejlesztésével, hogy 2020-tól már a gyártásukat is szeretné megkezdeni. Fisker neve sem idegen a témában, hiszen szintén egy fontos áttörést emleget az akkumulátorok terén. A Fisker azonban saját szilárdtest aksiját csak 2023-tól hozná forgalomba. Most viszont újabb képviselője akadt a szilárdtestes technológiában gondolkodó gyártók csoportjának, mégpedig a BMW személyében.

Forrás: CleanTechnica
A német gyártó az amerikai Solid Power startup vállalattal kötött megállapodást, mely a University of Colorado Boulder akkumulátorokkal foglalkozó kutatócsoportjából vált ki. A Solid Power állítása szerint egy olyan szilárdtest aksit sikerült létrehoznia, melynek energiakapacitása 2-3-szor nagyobb, mint egy hagyományos lítium-ionos aksié, ráadásul nem tartalmaz illékony és gyúlékony anyagokat. A startup már több vállalat érdeklődését is felkeltette, és a legújabb támogatója most a BMW, amely a következő generációs autóiba szeretné beépíteni a technológiát.
Doug Campbell, a Solid Power alapítója és vezérigazgatója a következőt nyilatkozta az új szövetségről:
„A vállalat működésének kezdete óta a Solid Power csapata azon dolgozik, hogy egy versenyképes szilárdtest akkumulátort fejlesszen ki, különös figyelmet fordítva a biztonságra, teljesítményre, és a költségekre. A BMW-vel való együttműködés megerősíti, hogy a szilárdtest aksik innovációi tovább fogják javítani az elektromos autókat. Alig várjuk, hogy együtt dolgozhassunk és a villanyautó akkuk fejlesztésének határait feszegethessük a BMW-vel.”