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 Biztosan nem lesz teljesen elektromos meghajtású tagja a Ferrari modellpalettájának a közeljövőben – erről beszélt a sportautó-márka vezérigazgatója, Sergio Marchionne a vállalat éves értekezletén. Nem is olyan régen, a januárban megrendezett Detroiti Autószalonon az igazgató még azt nyilatkozta a riporterek kérdéseire, hogy várható lesz egy tisztán elektromos Ferrari a 2018-2022 közötti üzleti szakaszban, mely komoly vetélytársa lesz a sportautó szegmensben jelenleg etalonnak számító új Tesla Roadsternek. Ráadásul az olasz gyártó minden rivális vállalatot megelőzve szeretett volna egy kibocsátásmentes szuperautót a piacra dobni: „ha épülni fog egy elektromos szuperkocsi, abban a Ferrari lesz az első” – fogalmazott a CEO. Az autógyártók által mostanában beharangozott terveket figyelembe véve a vezérigazgató szavai igencsak merésznek hangzanak, s ezt az ígéretet jó eséllyel akkor sem tudták volna teljesíteni az olaszok, ha azonnal el is kezdik a villanyautó építését. Sergio Marchionne, a Ferrari vezérigazgatója, Forrás: Autonews Az áprilisi gyűlésen viszont Marchionne teljes egészében elvetette a 2022 előtt érkező elektromos szuperautó ötletét, mondván, hogy a vállalat számára ennek kivitelezése jelenleg nem időszerű. A Ferrari 2017-es évértékelő kiadványában az elektromosítás egyre növekvő fontossága egy potenciális veszélyforrásként van feltüntetve a vállalatra nézve, ugyanis a Ferrari mind ez idáig egyáltalán nem vette komolyan a villanymeghajtást, sőt, mikor a konkurens gyártók sorra jelentették be első kipufogógáz-mentes modelljeiket, a Ferrari makacsul kijelentette, hogy ő biztosan nem fogja megfosztani sportautóit jellegzetes hangjuktól. Villanymotorral eddig összesen két típust kínált fel a gyártó, de a La Ferrari kupé és a La Ferrari Aperta roadster is egy limitált szériás hibrid, melyben továbbra is a belsőégésű motor dominál az autó mozgatásánál. LaFerrari Aperta Marchionne továbbá elmondta, hogy a vállalat vezetői komoly vitát folytatnak arról, hogy mely modellek legyenek elektromosítva. A Ferrari tisztában van vele, hogy a csökkentet kibocsátású járművek arányát növelni kell a kínálatban, de ez egyelőre csak hibridekkel fog megtörténni, a tisztán elektromos Ferrarira még várnunk kell, 2022-ig mindenképp. A legelső, sorozatgyártásba is kerülő hibrid sportkocsit a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutatja be a gyártó, de hogy melyik modell lesz az, azt még nem árulta el a vezetőség. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!