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 Minden szkeptikus hang és a töltőhálózat hiányából adódó kötöttség ellenére, dinamikusan növekszik a zöld rendszámos környezetkímélő autók száma Magyarországon. Az elmúlt három hónapban az állomány 22,6%-kal, több mint ezer autóval nőtt, ami az előző évek ütemét nézve szédületes tempónak tűnik. Jó hír, hogy legnagyobb mértékben a tisztán elektromos autók száma növekedett, ami valószínűleg az állami támogatásnak és az állami szervezetek flottavásárlásainak köszönhető. Viszont nem maradt el nagyon ettől a hatótáv növelt elektromos autók állományának növekedése sem, ami erős Opel Ampera importot sejtet. Az egyéb kategóriába (5Z) sorolt járművek valós számában nem történt változás, a táblázatban látható csökkenés egy korábbi adminisztrációs hiba javításának eredménye. Örvendetes látni, hogy a legutóbbi időszakkal ellentétben nem csak a fővárosban, de vidéken is jelentősen nőtt a zöld rendszámos járművek száma. 2018. április 30. 2018. február 1. 2017. november 30. változás (02.01. óta) változás %-ban (02.01. óta) összes 5927 4836 4102 1091 22,6% Kategória szerinti bontásban 5E (tisztán elektromos) 2768 (46,7%) 2238 (46,3%) 1898 (46,3%) 530 23,7% 5N (hatótávnövelő elektromos) 1527 (25,8%) 1236 (25,6%) 1072 (26,1%) 291 23,5% 5P (tölthető hibrid) 1626 (27,4%) 1355 (28,0%) 1125 (27,4%) 271 20,0% 5Z (egyéb nulla emissziós) 6 (0,1%) 7 (0,1%) 7 (0,2%) -1 -14,3% Területi eloszlás Budapest 3177 (53,6%) 2575 (53,2%) 1906 (46,5%) 602 23,4% Vidék 2750 (46,6%) 2261 (46,8%) 2196 (53,5%) 489 21,6% Forrás: BM Az e-Mobi egyébként a napokban tette közzé, hogy az elektromos autó vásárlás támogatására létrehozott 2 milliárd forintos keret május elején elfogyott. Ebből 986 pályázaton 1350 autó megvásárlását tudták segíteni. A keret kimerülése ellenére a pályázatokat továbbra is folyamatosan fogadják, mivel az NGM a rendelkezésre álló keretet újra feltölti. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!