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
auto
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

Minden szkeptikus hang és a töltőhálózat hiányából adódó kötöttség ellenére, dinamikusan növekszik a zöld rendszámos környezetkímélő autók száma Magyarországon. Az elmúlt három hónapban az állomány 22,6%-kal, több mint ezer autóval nőtt, ami az előző évek ütemét nézve szédületes tempónak tűnik. Jó hír, hogy legnagyobb mértékben a tisztán elektromos autók száma növekedett, ami valószínűleg az állami támogatásnak és az állami szervezetek flottavásárlásainak köszönhető. Viszont nem maradt el nagyon ettől a hatótáv növelt elektromos autók állományának növekedése sem, ami erős Opel Ampera importot sejtet. Az egyéb kategóriába (5Z) sorolt járművek valós számában nem történt változás, a táblázatban látható csökkenés egy korábbi adminisztrációs hiba javításának eredménye. Örvendetes látni, hogy a legutóbbi időszakkal ellentétben nem csak a fővárosban, de vidéken is jelentősen nőtt a zöld rendszámos járművek száma.

2018. április 30. 2018. február 1. 2017. november 30. változás
(02.01. óta)
változás %-ban
(02.01. óta)
összes 5927 4836 4102 1091 22,6%
Kategória szerinti bontásban
5E (tisztán elektromos) 2768 (46,7%) 2238 (46,3%) 1898 (46,3%) 530 23,7%
5N (hatótávnövelő elektromos) 1527 (25,8%) 1236 (25,6%) 1072 (26,1%) 291 23,5%
5P (tölthető hibrid) 1626 (27,4%) 1355 (28,0%) 1125 (27,4%) 271 20,0%
5Z (egyéb nulla emissziós) 6 (0,1%) 7 (0,1%) 7 (0,2%) -1 -14,3%
Területi eloszlás
Budapest 3177 (53,6%) 2575 (53,2%) 1906 (46,5%) 602 23,4%
Vidék 2750 (46,6%) 2261 (46,8%) 2196 (53,5%) 489 21,6%

Forrás: BM

Az e-Mobi egyébként a napokban tette közzé, hogy az elektromos autó vásárlás támogatására létrehozott 2 milliárd forintos keret május elején elfogyott. Ebből 986 pályázaton 1350 autó megvásárlását tudták segíteni. A keret kimerülése ellenére a pályázatokat továbbra is folyamatosan fogadják, mivel az NGM a rendelkezésre álló keretet újra feltölti.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.
Összehasonlítás