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 Minden szkeptikus hang és a töltőhálózat hiányából adódó kötöttség ellenére, dinamikusan növekszik a zöld rendszámos környezetkímélő autók száma Magyarországon. Az elmúlt három hónapban az állomány 22,6%-kal, több mint ezer autóval nőtt, ami az előző évek ütemét nézve szédületes tempónak tűnik. Jó hír, hogy legnagyobb mértékben a tisztán elektromos autók száma növekedett, ami valószínűleg az állami támogatásnak és az állami szervezetek flottavásárlásainak köszönhető. Viszont nem maradt el nagyon ettől a hatótáv növelt elektromos autók állományának növekedése sem, ami erős Opel Ampera importot sejtet. Az egyéb kategóriába (5Z) sorolt járművek valós számában nem történt változás, a táblázatban látható csökkenés egy korábbi adminisztrációs hiba javításának eredménye. Örvendetes látni, hogy a legutóbbi időszakkal ellentétben nem csak a fővárosban, de vidéken is jelentősen nőtt a zöld rendszámos járművek száma. 2018. április 30. 2018. február 1. 2017. november 30. változás (02.01. óta) változás %-ban (02.01. óta) összes 5927 4836 4102 1091 22,6% Kategória szerinti bontásban 5E (tisztán elektromos) 2768 (46,7%) 2238 (46,3%) 1898 (46,3%) 530 23,7% 5N (hatótávnövelő elektromos) 1527 (25,8%) 1236 (25,6%) 1072 (26,1%) 291 23,5% 5P (tölthető hibrid) 1626 (27,4%) 1355 (28,0%) 1125 (27,4%) 271 20,0% 5Z (egyéb nulla emissziós) 6 (0,1%) 7 (0,1%) 7 (0,2%) -1 -14,3% Területi eloszlás Budapest 3177 (53,6%) 2575 (53,2%) 1906 (46,5%) 602 23,4% Vidék 2750 (46,6%) 2261 (46,8%) 2196 (53,5%) 489 21,6% Forrás: BM Az e-Mobi egyébként a napokban tette közzé, hogy az elektromos autó vásárlás támogatására létrehozott 2 milliárd forintos keret május elején elfogyott. Ebből 986 pályázaton 1350 autó megvásárlását tudták segíteni. A keret kimerülése ellenére a pályázatokat továbbra is folyamatosan fogadják, mivel az NGM a rendelkezésre álló keretet újra feltölti. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!