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 Bő egy hete felkerült egy közösségi oldalra egy közel hatszáz magyarországi helyszínt tartalmazó Excel fájl, és a fájl készítője illetve a fájl és a munkalap elnevezése alapján arra lehetett következtetni, hogy ennek valami köze lehet az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft-hez. Mivel érdekesnek találtuk, erről született is egy cikk, amiben ugyan nem állítottuk, hogy ez egy e-Mobi-s terv, vagy hogy ez lenne a hivatalos lista, de elgondolkodtunk, hogy mi lenne, ha az M3-as mentén minden olyan helyszínre kerülne töltő, ami a dokumentumban szerepelt. Rögtön a megjelenés után jelentkezett a dokumentum feltöltője, és hozzászólásban tisztázott több részletet a dokumentum keletkezésével és megjelenésével kapcsolatosan, így egészen kerek lett a történet. „Tárgy: Sajtó-helyreigazítási kérelem” A cikkel kapcsolatosan tegnap az alábbi tértivevényes levelet kaptam az e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságtól: A helyreigazítási kérelemnek ezzel eleget teszünk, de néhány észrevételünk lenne a levéllel kapcsolatosan: Ha a jövőben bármikor tévedünk (aki dolgozik, az téved is), akkor ha erre telefonon vagy e-mailben vagy akár hozzászólásban felhívják a figyelmünket, akkor azonnal javítjuk a tévedést, így az olvasók rögtön helyes információt kapnak. Kérjük az e-Mobi Nonprofit Kft-t is, hogy amennyiben tévedést lát az oldalunkon, akkor ne tértivevényes ajánlott levélben jelezze, mert mire az megjön, már sokszor késő a javítás. A Villanyautosok.hu-nak igenis feladata a villanyautósokat érintő adatok, információk közlése, függetlenül attól, hogy annak van-e köze az e-Mobi Nonprofit Kft-hez vagy sem. A Villanyautosok.hu oldalnak nem szükséges külön engedélyt kérnie minden egyes ilyen jellegű témával kapcsolatos publikáláshoz. Bízunk benne, hogy a jövőben felkerülünk az e-Mobi Nonprofit Kft sajtólistájára, és megkapunk minden olyan információt, amire az elektromobilitás iránt érdeklődőknek és az elektromos autót használóknak szükségük van. Bár a levél azt írja, hogy az említett cikk több helyen valótlanságot állít, konkrétan egy ilyet sem idézett. A cikk ezzel szemben a „Ha azzal a feltételezéssel élünk…” felütéssel indul, és nem állítja, hogy az e-Mobi Nonprofit Kft. valóban tervezne töltőket az M3-as mentén. Ha ez egy állítás lett volna, akkor melyik része lenne valótlan? Hogy az e-Mobi Nonprofit Kft. „végre felvette a tervezett helyszínek közé az autópálya pihenőket is”? Sajnos az e-mobi.hu oldal alapján az feltételezhető, hogy valóban nem terveznek töltőket az M3-as autópálya mentén, így Miskolcról, Nyíregyházáról vagy Debrecenből továbbra sem lehet ésszerű módon eljutni a Magyarországon legnépszerűbb villanyautókkal a Fővárosba. Ez viszont tény. (Mellesleg egy ideje a térképen egyáltalán nem jelennek meg a töltőpontok helyszíneinek jelölései, csak a lista áll rendelkezésre.) Végül, szeretnénk élni a levél végén tett felajánlással, ezért az alábbi kérdéseket megküldtük az e-Mobi Nonprofit Kft weboldalán található e-mail címre: Elektromos autó vásárlási támogatás Folytatódik-e az országgyűlési választások után leállított elektromos autó vásárlást támogató pályázati program? Ha igen, mikortól tudnak újra támogatói okiratot kiállítani? Mi lesz a sorsa a már folyamatban lévő, de még meg nem ítélt pályázatoknak? Mit kell tudniuk az elektromos autó vásárlását most fontolgatóknak? 50 kW-os villámtöltők A MEKH honlapján elérhető határozat szerint összesen 3 darab 50 kW-os DC töltőre kapott az e-Mobi NKft. engedélyt. Az e-mobi.hu weboldalon ennek ellenére mindössze egyetlen ilyen töltő szerepel „tervezett” státuszban. A másik két töltőt tervezik-e megvalósítani? Ha igen, mikor? A weboldalon szereplő 50 kW-os DC töltő várhatóan mikortól lesz használható? Igaz-e az az információ, hogy az e-Mobi Nonprofit Kft. eddig 20-25 db 50 kW-os DC töltést lehetővé tevő DBT villámtöltőt vásárolt? Ha igen, akkor hol vannak ezek a töltők és miért nem telepítik őket? Az e-Mobi Nonprofit Kft. egyik legfontosabb feladata volt az ország átjárhatóságának biztosítása. Ez a külföldi példák alapján 50 kW-os vagy nagyobb teljesítményű DC villámtöltők fontosabb útvonalak mentén való telepítésével oldható meg a leghatékonyabban. Mi az oka, hogy ilyen töltőből Budapesten kívülre egyetlen darabot sem terveztek? Milyen tervük van az M3-as, M6-os vagy M7-es autópályán való elektromos autós közlekedés támogatására? 22 kW-os villámtöltők A MEKH engedélyt az e-Mobi Nonprofit Kft. a 22 kW-os DC töltők esetén egy evodc-s22.2 E/J típusú töltőre kapta meg. Ezzel a töltőtípussal eddig még sehol sem találkoztunk, az interneten rákeresve is csak négy helyen (Evopro honlap brossúra, KEF töltő tender, fent hivatkozott MEKH engedély és az erről szóló Villanyautosok.hu cikk) lehet találkozni ezzel a típusnévvel. Hol lehet ezt a típusú töltőt a gyakorlatban is kipróbálni, hogy képet alkothassunk arról, hogy a 22 kW-os teljesítmény mennyire szolgálja az ország átjárhatóságát, illetve a mielőbbi továbbjutást? A KEF által kiírt tender nyerteseivel kötött keretmegállapodás alapján igen kedvezményesen tudnak az állami szervek különböző elektromos autó töltőket vásárolni. Mi indokolja, hogy ennek ellenére négy külön közbeszerzési eljárás keretében nettó 22 millió, 2 millió, 24,5 millió, illetve további 3,5 millió forint értékben elektromos autó töltőkhöz álló vagy fali fémszekrényeket, töltésvezérlőket, töltőcsatlakozókat és egyéb villamosági szerelvényeket vásároljanak? (Még ha esetleg az adásvétel nem is jött volna létre, az eljárásokban összesen nettó 52 millió forint értékben nyertest hirdettek.) Az így vásárolt alkatrészekből mennyi és milyen töltők összeszerelését tervezik? Milyen korábbi tapasztalatok alapján gondolják úgy, hogy a megrendelt alkatrészekből jobb és/vagy olcsóbb lesz a szükséges töltőket összeállítani, mintha azokat készen vásárolnák sok éves tapasztalattal és nemzetközi referenciákkal rendelkező gyártóktól? Beszámoló Mikor lesz elérhető a cégnyilvántartásban az e-Mobi Nonprofit Kft. 2017. évi gazdálkodását bemutató beszámoló? (A minden gazdálkodó számára érvényes határidő 2018. május 31. volt.) A kérdésekre kapott válaszokat amint megérkeznek – de legkésőbb egy hét múlva – publikáljuk. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!