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
auto
2024. 04. 19. péntek

Fehéroroszország vezetői is ráébredtek, hogy az egész országot lefedő elektromos autó-töltőhálózat kiépítése nélkül hamarosan nem csupán az Európában utazó autósok fogják elkerülni a hazánknál kicsit több, mint kétszer nagyobb területű államot, hanem a kereskedelmi kapcsolatok, és így a gazdasági teljesítmény is könnyedén veszélybe kerülhet. Éppen ezért elrendelték a töltőinfrastruktúra bővítését, amely a tervek szerint 2024-re annyira kiterjedt lesz, hogy semmi akadály nem áll majd az elektromos áruszállítás elé. A Belta fehérorosz hírportál értesülései szerint a töltőállomások építéséért az ország legnagyobb benzinkút-hálózatát üzemeltető energetikai vállalat, a Belorusneft lesz felelős, mely jelenleg 18 elektromos autó-töltőállomást tart fent a villanyautósok számára, ám 2018 végére ezek száma eléri a 100 darabot. Ez annyit jelent a vállalat szerint, hogy bár 2024-ig folyamatosan fejlődni fog a hálózat, az autósok már 2019-ben minden probléma nélkül átszelhetik Fehéroroszországot a főbb autópályák mentén. A legelső 82 töltőállomás közül több mint 40 a fővárosban, Minszkben talál majd otthonra.


Andrei Kotik, a Belorusneft egyik igazgatója elárulta, hogy a vállalat már 2012-ben felfigyelt a villanyautó-töltésben rejlő lehetőségre, amikor az elektromos járművek még éppen csak kezdtek népszerűbbé válni: „A döntés, hogy ezt a területet is felfedezzük, teljesen logikus számunkra, hiszen a Belorusneftet egy energetikai vállalatként pozicionáljuk, ami a kőolaj kitermelésén és az olajipari szolgáltatásokon túl elektromosságot is termel. Ez az, amiért az elektromos közlekedés infrastruktúrájának kiépítése tökéletesen passzol hozzánk. Emellett, a hagyományos üzemanyagtöltő állomásaink kiterjedt hálózatával felhasználhatjuk a benzinkutakat, hogy új szolgáltatásként elektromos autó-töltést is felkínáljunk. A töltőállomások közel lesznek a bevásárlóközpontokhoz, üzleti centrumokhoz, kulturális-, és sportlétesítményekhez, hogy még egyszerűbb legyen a töltés az ügyfeleink számára.”

A töltőinfrastruktúra bővítésével párhuzamosan a fehérorosz elnökség további intézkedéseket is eszközöl majd az elektromos autók iránti kereslet növelése céljából.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.