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
auto

Képes-e 250 km-es hatótávra egy használt 30 kWh-ás LEAF?

villanyautózás a gyakorlatban
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

Itt a nyár, amikor mindenki útra kel, hogy családi programokat intézzen. Aki egyszer villanyautóba ül, az egy idő után mindenhova szeretne elektromos meghajtással eljutni, így nem csoda, hogy sorra születnek közösség zárt Google+ csoportjában a kalandtúra beszámolók. Íme egy történet Dienes Tibortól, akinek nem ez az első nyilvánosan is megjelent beszámolója, de ez a mostani is jól mutatja, hogy mire képes akár egy használt villanyautó is.

Lassan járj, tovább érsz !

Úgy alakult, hogy a lányom edzőtábora Piliscséven van, ami a lakhelyünktől kb. 140 km. Természetesen ez odafelé egy 30 kWh-s Leafnek nem lehet akadály, viszont a visszaútra már gondoskodni kell töltésről. A mostani kaotikus M1-es autópálya helyzet miatt mi a főútvonalakat választottuk. Szerencsére, mert utólag tudtuk meg, hogy Tatabányánál baleset miatt beállt a forgalom a pályán.

6:00-kor indultunk 100%-ra töltött akkumulátorral, 247 „tippelt” km-rel.
Két töltési terv jöhetett számításba. Vagy Piliscsévről visszafelé kerülőt teszünk és Tatabányán, esetleg Zsámbékon töltünk, vagy visszamegyünk Győrig, de ezzel igencsak feszegetnénk az autó hatótávját. Hát persze, hogy a második tetszett meg :).
Mivel gyakorlatilag kihalt utakon, nulla forgalom mellett haladtunk, ezért úgy döntöttem, hogy a lehető legkíméletesebben fogok vezetni és majd a célnál eldöntöm hogyan tovább. Lakott területen 50-nel, kívül 80-nal autókáztunk.
Így 2:25 órával és 143 km-rel később meg is érkeztünk a pilisi dombság tetejére. A google maps számításához képest 9 perccel volt hosszabb az utunk, igaz mi egy „kis kiflivel” hosszabb utat is tettünk meg.

Az átlagfogyasztásunk 10,4 kWh/100 km volt, az akku töltöttségünk 46% és a „tippelőnk” még 104 km-t ígért. Tudtam, hogy ebben még van tartalék, hiszen egész idáig felfelé jöttünk, ezért úgy döntöttem irány Győr.
Visszafelé ugyanazzal az 50/80-as sebességgel, ugyanolyan kihalt utakon csordogáltunk. 20 km-re voltunk Győrtől, az autó még 36 km-t ígért. Természetesen mire beértem a Dunakapu téri töltőhöz a kijelző már csak „—”-at mutatott. Nyugodt voltam, szerintem volt még benne legalább 10 km, tehát akár a másik töltőhöz is simán átgurulhattam volna. Az érkezésünk így nézett ki:

Az átlagfogyasztásunk 10kWh/100km alá ment és hoztuk a gyári 250 km-es hatótávot.
Míg töltöttünk kipróbáltuk a Dunakapu téri Matróz éttermet, ahol a mende-mondák szerint rendkívül finom a halászlé és rendkívül bunkók a pincérek. Jelentem a szóbeszéd 100%-ban igaz 🙂
A gyors gyomor és autó töltés után 45 fokos, telepumpált akkuval várt minket hű útitársunk:

Innen már a maradék 38 km sétagalopp volt hazáig. Végül a napot a következő eredményekkel zártuk:

Villanyautósok