Itt a nyár, amikor mindenki útra kel, hogy családi programokat intézzen. Aki egyszer villanyautóba ül, az egy idő után mindenhova szeretne elektromos meghajtással eljutni, így nem csoda, hogy sorra születnek közösség zárt Google+ csoportjában a kalandtúra beszámolók. Íme egy történet Dienes Tibortól, akinek nem ez az első nyilvánosan is megjelent beszámolója, de ez a mostani is jól mutatja, hogy mire képes akár egy használt villanyautó is. Lassan járj, tovább érsz ! Úgy alakult, hogy a lányom edzőtábora Piliscséven van, ami a lakhelyünktől kb. 140 km. Természetesen ez odafelé egy 30 kWh-s Leafnek nem lehet akadály, viszont a visszaútra már gondoskodni kell töltésről. A mostani kaotikus M1-es autópálya helyzet miatt mi a főútvonalakat választottuk. Szerencsére, mert utólag tudtuk meg, hogy Tatabányánál baleset miatt beállt a forgalom a pályán. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbiIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9vbXYuaHUvZW1vdGlvbicsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb212LWN1dG91dC1lbW9pdG9uLWFwcC1rYW1wYW55LW1haW4tbGF1bmNoLWJhbm5lci0xMjAweDE2MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L29tdi1jdXRvdXQtZW1vaXRvbi1hcHAta2FtcGFueS1tYWluLWxhdW5jaC1iYW5uZXItMTIwMHgxNjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= 6:00-kor indultunk 100%-ra töltött akkumulátorral, 247 „tippelt” km-rel. Két töltési terv jöhetett számításba. Vagy Piliscsévről visszafelé kerülőt teszünk és Tatabányán, esetleg Zsámbékon töltünk, vagy visszamegyünk Győrig, de ezzel igencsak feszegetnénk az autó hatótávját. Hát persze, hogy a második tetszett meg :). Mivel gyakorlatilag kihalt utakon, nulla forgalom mellett haladtunk, ezért úgy döntöttem, hogy a lehető legkíméletesebben fogok vezetni és majd a célnál eldöntöm hogyan tovább. Lakott területen 50-nel, kívül 80-nal autókáztunk. Így 2:25 órával és 143 km-rel később meg is érkeztünk a pilisi dombság tetejére. A google maps számításához képest 9 perccel volt hosszabb az utunk, igaz mi egy „kis kiflivel” hosszabb utat is tettünk meg. Az átlagfogyasztásunk 10,4 kWh/100 km volt, az akku töltöttségünk 46% és a „tippelőnk” még 104 km-t ígért. Tudtam, hogy ebben még van tartalék, hiszen egész idáig felfelé jöttünk, ezért úgy döntöttem irány Győr. Visszafelé ugyanazzal az 50/80-as sebességgel, ugyanolyan kihalt utakon csordogáltunk. 20 km-re voltunk Győrtől, az autó még 36 km-t ígért. Természetesen mire beértem a Dunakapu téri töltőhöz a kijelző már csak „—”-at mutatott. Nyugodt voltam, szerintem volt még benne legalább 10 km, tehát akár a másik töltőhöz is simán átgurulhattam volna. Az érkezésünk így nézett ki: Az átlagfogyasztásunk 10kWh/100km alá ment és hoztuk a gyári 250 km-es hatótávot. Míg töltöttünk kipróbáltuk a Dunakapu téri Matróz éttermet, ahol a mende-mondák szerint rendkívül finom a halászlé és rendkívül bunkók a pincérek. Jelentem a szóbeszéd 100%-ban igaz 🙂 A gyors gyomor és autó töltés után 45 fokos, telepumpált akkuval várt minket hű útitársunk: Innen már a maradék 38 km sétagalopp volt hazáig. Végül a napot a következő eredményekkel zártuk: Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!