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
auto
2024. 07. 27. szombat

Régóta találgatások tárgya, hogy a világ legnépszerűbb villanyautójának következő generációja milyen újdonságokat tartogat a vásárlók számára, hiszen a 40 kWh-ás változat több olyan tulajdonsággal is bír – többek között az aktív hűtés nélküli akkumulátor, az 50 kW-os DC töltés, vagy a 6,6 kW-os beépített töltőáramkör – amelyek arra sarkallják a villanyautó-vásárlás előtt állókat, hogy inkább várjanak egy keveset a modell következő frissítésére. A PushEVs hírportál idén januárban megjelentett információi szerint a hőn áhított hőmérsékletszabályozó-rendszer már valóban helyet fog kapni az új LEAF-ben, és a belső töltőáramkör is legalább 11 kW-osra nő, ráadásul egy nemrég kiszivárgott képről az is leolvasható, hogy egy LEAF 102 kW-os teljesítményen fogadja az áramot, mindezen információkat azonban továbbra sem erősítette meg a Nissan. Brian Maragno, a gyártó villanyautók marketingjéért és értékesítési stratégiájáért felelős igazgatója viszont egy a Nissan Formula E programját promotáló rendezvényen elárulta az AutoGuide újságíróinak, hogy a közkedvelt villanyautó valóban átesik egy nagyszabású fejlesztésen, aminek következtében a 2019-es modellévben érkező változat már jóval erősebb lesz, és hatótávja is több ember tetszését nyeri majd el. A LEAF 2019 tehát biztosan nagyobb aksit fog kapni, ám azt nem részletezte az igazgató, hogy ez pontosan mekkora eltárolt energiát jelent, de a legvalószínűbb, hogy egy 60 kWh-s akku kerül az autó aljába, amivel akár 350 kilométer is megtehető egy töltéssel az EPA szerint. A nagyobb aksi viszont lehetővé teszi a villanymotor teljesítményének megemelését is, így a jelenlegi 142 lőerős motort egy 200 lovas szerkezet fogja felváltani a motorháztető alatt.

Valóban ezeket fogjuk kapni? Forrás: PushEVs

A hivatalos debütálás időpontjáról nem tudtunk meg semmi újdonságot, de a pletykák szerint még vagy az idei év végén, vagy 2019 elején bemutatkozik a következő generáció. Bizakodásra adhat okot továbbá a PushEVs korábbi adatinak hitelességét illetően, hogy az igazgató megerősítette, hogy az új LEAF az E-Plus típusjelzést fogja kapni, pont ahogyan a hírportál által közzétett táblázatban is szerepel. Ha valóban korrekt információkat tárt a világ szeme elé a PushEVs, akkor a 2019-es LEAF-ért nagyjából 5000 euróval kell majd többet fizetniük a vásárlóknak, mint a már elérhető 40 kWh-s verzióért.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.