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 Bár érdekes nyomon követni, hogy halad a Tesla Model 3 gyártásának felfuttatása és az autók kiszállítása a tengeren túl, minket itt Európában mégiscsak az érdekelne, hogy mikor lesz elérhető az autó itt, az öreg kontinensen. Egyelőre hivatalosan csak annyit ígértek, hogy 2019-ben megkezdődnek a kiszállítások. Hmm, sovány vigasz. Most azonban némi fény van az alagút végén. Felkészül Európa? Bár nem annyira köztudott, de már ma is van pár Model 3 az Óperencián innen, azonban ezek vagy privát importból származnak, vagy a versenytársak laborjaiban kötöttek ki. Már többször felmerült, hogy esetleg a Tesla saját maga is rója az utakat egy két autóval, hogy leteszteljék az európai töltőhálózattal a kompatibilitást és elkezdjék a szervizek és boltok stábjának tréningjét. Bizonyíték azonban eddig legfeljebb közvetett volt. Legalább ekkora talány, hogy megkapja-e a CCS Combo töltőt az európai változat, de eddig ezen a téren is csak találgatások vannak. Igen a Tesla tagja a CCS konzorciumnak és igen, Kína kedvéért például az ottani autókra rákerült a helyi töltőcsatlakozó is és igen, alapvetően az Európai CCS (AC) csatlakozóval már most is kompatibilisek az itteni Teslák, a Combóhoz pedig „csak” 2 extra csatlakozó kellene alulra (meg ismernie kellene a protokollt). De biztosat senki nem tud, csak találgat. Az első fecskék? Forrás: Twitter/Model 3 VINs Most viszont a Model 3 VINs Twitter fiók üzemeltetői felfigyeltek rá, hogy a vállalat beregisztrált 7 darab európai konfigurációjú 3-ast. Ezt az alvázszám betűkódjának visszafejtéséből olvasták ki. Ez elméletben azt jelentené, hogy hamarosan gyártásba kerül 7 autó amit az európai piacra szánnak – tesztelni vagy oktatási célra -, ami elérhető közelségbe hozza az európai bevezetést. A képet kicsit árnyalja, hogy a Közel Keletre és Ausztráliába is ez a konfiguráció megy, de feltételezhető hogy Európa és Kína lesz a következő két régió, ahol elindul az autó forgalmazása. 36 ezer négyzetméter Ami különösen hitelt ad a fenti gondolatmenetnek, az az, hogy a napokban más közvetett bizonyítékok is napvilágot láttak. Egy 36 ezer négyzetméteres komplexumot nehéz ugyanis elrejteni, pláne egy olyan kis országban mint Hollandia. A jelenlegi tilburgi üzem. Igen, a tetején az ott mind napelem. Forrás: Dronestragam / Perception A Tesal tilburgi központja sokak számára ismerős lehet, ugyanis itt zajlik az európai autók végszerelése. Annak érdekében, hogy ne kelljen vámot fizetni a Tesla nekünk szánt autóira, a gyártás valamekkora részének az EU-n belül kell történnie. Itt lép a képbe Tillburg, ahova az Európának szánt Model S-ek és X-ek akkumulátor csomag és kerekek nélkül érkeznek. Pontosabban a kaliforniai gyártás után lightosan szétszerelik a kocsit, hogy aztán itt újra összeszereljék. Teljesen logikus… Jó, mondjuk az EUs homologizációt is megcsinálják a hollandoknál. Az új Tesla komplexum. Forrás: Teslarati / Twitter/ Hans Noordsij Az eddig is tiszta sor volt, hogy a jelenlegi tilburgi üzem nem lesz képes a Model 3 fogadására, egyszerűen ez már nem fér bele. A napokban azonban egy szemfüles helyi Tesla fan, egy bizonyos Hans Noordsij, arra lett figyelmes, hogy kinőtt a semmiből egy új, 36 ezer négyzetméteres épületkomplexum, ami a táblák tanúsága szerint a Tesla használatában van. A cég természetesen nem kommentálta a felfedezést, így csak találgatni lehet, hogy alkatrész raktár, vagy összeszerelő üzem lesz. Egy biztos, mérget vehetünk rá, hogy a Model 3 áll a háttérben, hiszen a két idősebb testvér gyártása nem indokolja a bővítést. Még legalább 6 hónap Bár új hivatalos információ továbbra sincs, szinte biztos, hogy még legalább 6 hónap mire megkezdődik a kis Tesla szállítása Európába. Persze akár az is megeshet, hogy már év elején elindul az export, amikor is a drágább verziókra éhes amerikai előrendelések nagy része már ki lett elégítve és megkezdődik a 35 ezer dolláros alapmodell forgalmazása az USA-ban. Ekkor ugyanis kifejezetten jót tenne a vállalat pénzügyi mutatóinak, ha újabb piacokra lépne be a drágább verzió, ezzel maximalizálva a nyereséget. Nem, nem egy börtön udvara. Ez is a Tesla új tilburgi épülete. Forrás: Teslarati/ Twitter / Hans Noordsij Persze sajnos pontosan ennyire benne van a pakliban, hogy az év közepéig kell várni az autó megjelenésére. Addig is, ahogy közeleg a forgalmazás megkezdése, remélhetőleg megtudjuk majd, hogy pontosan hány Euró lesz az autó itteni alapára és, hogy a tilburgi gyártással ki tudják-e kerülni az új keletű kereskedelmi háborúk okozta vámok kedvezőtlen hatását. A holland telephely ekkora fejlesztése viszont mindenképpen pozitív jel. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!