Hyundai Kona Electric első benyomások

Nagyon sokszor hangoztatjuk, hogy az elektromos autók rendkívül egyszerű szerkezetek, hiszen a bonyolult belsőégésű motor helyett egy végtelenül egyszerű elektromotor biztosítja a hajtást, azt azonban ritkán tesszük hozzá, hogy elektromos hajtás és elektromos hajtás között is óriásiak lehetnek a különbségek. Hiába egyszerű az alapelv, és viszonylag egyszerű a gyártás is, az ördög a részletekben bújik meg. Valószínűleg nem véletlen, hogy a gyártásban lévő Tesláknál nem tudnak jobban gyorsuló autót építeni a klasszikus autógyártók, mint ahogy az sem, hogy a Hyundai és a Kia elektromos autói rendkívül takarékosan bánnak az energiával.

 

A Hyundai Ioniq kedvező fogyasztásának és használható hatótávjának ismeretében nem csoda, hogy az idén megjelent Hyundai Kona Electricet is sok tízezren várják már világszerte, köztük néhány tucat olyan hazai vásárló is, akik látatlanban megrendelték az autót. A Kona nagyobbik akkus változata ugyanis 64 kWh-ás akkupakkal érkezik, ami a nagyjából realisztikus hatótávokat adó WLTP mérés szerint is 482 km megtételéhez biztosít elegendő energiát.

Az autóból múlt héten megérkezett az első példány a márkaképviselethez, aminek kipróbálására a Leaseplan budaörsi CarNext szalonjának megnyitóján nyílt lehetőségem. Nem meglepő módon az autó nagyon Ioniq-szerű, csak magas az üléspozíció, jobb a gyorsulás és természetesen nagyobb a hatótáv. 82%-os töltöttségnél klíma nélkül 364 megtehető km-t írt (klímával 352 km), amiből 443 km-es (klímával 429 km) hatótáv adódik teljes feltöltésnél. Feltételezve, hogy hozzám hasonlóan az aznap előttem vezetők is többször kipróbálták az autó gyorsulását, ez nem tűnik rossz értéknek. A Kona EV várhatóan november elejétől lesz újságírói tesztüzemben, bízunk benne, hogy elsők közt kapjuk majd meg egy részletes bemutató erejéig. A már megrendelt autók szállítása legkésőbb jövő február végéig-március elejéig várható. Addig is íme egy rövid videó az első benyomásaimról:

 

Autok:

Elektromos autót használsz?