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
auto

Megvan az engedély, épülhetnek a gigantikus energiatárolók Kaliforniában

energia
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

Jóváhagyta a CPUC (California Public Utilities Commission) kaliforniai közműszolgáltatásokért felelős hatóság a PG&E energetikai vállalat által idén nyáron benyújtott javaslatot, mely négy energiatároló megépítésének terveit tartalmazza Kaliforniában. A lítium-ionos berendezések együttesen több, mint 2 GWh-nyi energiatároló kapacitást jelentenek az államnak, amit a PG&E arra használ fel, hogy kiváltsa három gázturbinás csúcserőmű működését. A négy projekt közül kettő akkora méretű, hogy a jelenlegi legnagyobbnál, a Tesla dél-ausztrál 100 MW/ 129 MWh-s akkumulátoránál is hatalmasabb, így amikor 2020 végére elkészülnek, új rekordert írhatunk be a történelem könyvekbe. A Dynegy egy 300 MW-os akkumulátort telepít a kaliforniai Moss Landingbe, amely 4 óra működés mellett 1200 MWh elektromos árammal járul hozzá a hálózat stabilizációjához. Egy hajszálnyival kisebb a Tesla által épített gigaaksi, mely 182,5 MW teljesítménnyel áll szolgálatba, ami szintén négy órás működési idő mellett 730 MWh-nyi energiát jelent. A PG&E által korábban kiadott dokumentumokban viszont az is megemlítésre került, hogy a Tesla akkumulátora a későbbiekben akár 1,1 GWh-nyi elektromosságot is eltárolhat, ami körülbelül annyi, mint amit a vállalat által eddig letelepített ipari energiatárolók együttesen biztosítani tudnak.

A Kaliforniában épülő négy energiatároló jellemzői, Forrás: CPUC

A projektek költségei egyelőre ismeretlenek, de az akkumulátorok bekapcsolásáig még rengeteg idő van, hogy megszerezzük a hivatalos számokat, és számolgathassunk, hogy vajon ezek az energiatárolók is olyan borzasztó rövid idő alatt megtérülnek-e, mint a Tesla ausztrál gigaaksija. A potenciálisan gigawattórás léptékű Tesla energiatároló projekt kapcsán egyébként megfordulhat a fejünkben, hogy ez pont tökéletes alkalom lenne munkába állítani a nemrég emlegetett Megapack berendezést, melyről valójában még nem is tudjuk biztosan, hogy micsoda. De még ha a legvalószínűbb eshetőség szerint is egy új ipari energiatároló egységről van szó, a PG&E dokumentuma szerint a kaliforniai munkálatoknál biztosan nem ez fogja parkolópályára állítani a szennyező erőműveket, hanem a jó öreg Powerpack.

1000 km-re elegendő Supercharger használatot kapsz ajándékba új Model 3 vagy Model Y autódhoz, ha szocske ajánlói kódjáról indítod a vásárlást.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás