PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Sajnos világszerte tapasztalt jelenség, hogy az autógyártók nem tudnak, vagy nem akarnak annyi elektromos autót gyártani, amennyi gazdára tudna találni a fogyasztók által tanúsított óriási kereslet szerint. A britek az elmúlt napokban szembesültek vele, hogy ha Kia e-Niroval szeretnének közlekedni, akkor valószínűleg az év végéig kell várniuk a megrendelés újbóli megnyitására, ami után több hónapnyi türelemre lesz szükségük az elektromos crossover kiszállításáig. A Nissan által közölt adat, miszerint az Európába allokált 62 kWh-s LEAF kétharmada egy hónap alatt elfogyott, sem éppen azt mutatja, hogy a legyártott villanyautóknak a raktárban kellene porosodniuk. Ez a tendencia azonban a magasabb árú járművekre is igaz: a Daimler vezérigazgatója arról beszélt a német Welt lapnak, hogy a Mercedes-Benz EQ C-ből az összes, 2019-re tervezett darabot megrendelték, és valószínűleg 2020-ra is hamarosan kifogy az elektromos sportterepjáróból a gyártó. „Biztosak vagyunk benne, hogy nem leszünk képesek kielégíteni a keresletet 2019-ben, de valószínűleg 2020-ban sem. Mindent megteszünk viszont, hogy elérjük a maximális kapacitást” – mondta el Dieter Zetsche. A Mercedes-Benz EQ C-re már tavaly megnyílt az előrendelés, az viszont nem derült ki, hogy pontosan hány darab gurul ki évente a gyárból, mely a legutóbbi információk szerint az év közepén kezdi ontani magából a villany-luxusautókat. Így tehát vagy nagyon sokan akarnak maguknak egy elektromos Mercit, vagy csak azért fogyott el már két évre előre valamennyi darab, mert annyira keveset gyárt majd vállalat – reméljük, nem ez utóbbiról van szó. Az EQ-szériát bevezető villanyautó gyomrában két aszinkron motor biztosítja a 408 lóerős összteljesítményt, ami maximálisan 180 km/h-ra tudja felpörgetni a kocsit. A 80 kWh-s akkupakk 450 kilométernyi hatótávra elég, ez azonban a korábbi NEDC szerint értendő. DC töltéshez 110 kW-os teljesítmény áll rendelkezésre, AC hálózaton pedig egy 7,4 kW-os vízhűtéses fedélzeti töltőt használhatnak az EQ C vásárlói. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!