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 Egy hónap alatt több mint 3000 megrendelés érkezett a Nissan LEAF 62 kWh-s változatára Európából, ami azt jelenti, hogy a kontinensre szánt 5000 darab kétharmada elkelt. Nem meglepő módon a vásárlók fele Norvégiából jelezte igényét az autóra, ahol a LEAF 2018-ban a legkelendőbb személygépkocsi volt meghajtástól függetlenül. A japánok elektromos autója azonban nem csak a skandinávoknál, hanem egész Európában hatalmas népszerűségnek örvend, a kibocsátásmentes járművek eladási listájának legelső pozíciójáról mosolyogva le a többi villanyautóra 40 000-nél is több eladott darabbal. A Nissan szerint a LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition-re leadott 3000 rendelés azt jelzi, hogy a kereslet továbbra is hatalmas, így nem kizárt egy új értékesítési rekord felállítása 2019 végére. A 62 kWh akkumulátor-kapacitással kiadott limitált szériás LEAF-et január elején, a CES elektronikai szakkiállításon mutatta be a gyártó a 3.ZERO változat mellett. Ez utóbbi megtartotta a 40 kWh-s akkupakkot, ám egy felfejlesztett, 8 colos kijelzőt kapott megújult infotainment és navigációs rendszerrel, valamint új karosszériaszínek és kéttónusú színkombinációk is választhatóvá váltak. Az e+ típusjelzésű verzió viszont azoknak készült, akik az eddiginél nagyobb hatótávval szeretnének autóba ülni: számukra egy okos trükkel a Nissan megoldotta, hogy közel változatlan akkuméret mellett 192 cella helyett 288 férjen be a csomagba, amivel akár 385 kilométer is elérhető a WLTP szerint. Akik szeretnék megkaparintani maguknak a megmaradt alig 2000 darab egyikét, azok egyéb részleteket és hazai árat egy korábbi cikkünkben találhatnak, akik pedig már megrendelték az autót, azoknak nyárig kell várniuk a kiszállításra. Ha Magyarországon rendelnél új Nissan LEAF-et, akkor mindenképpen érdemes előtte ilyen kupont igényelni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!