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 Ahogyan az várható volt, a legelső V3-as Superchargerek szerdai bekapcsolása után már közzé is tették a fremonti villámtöltő-állomáson tett látogatásuk eredményeit azok, akiket az Early Access programon keresztül meghívott a Tesla a feltuningolt töltőberendezések kipróbálására. Aki nem követte figyelemmel az új generációs Supercharger bemutatójának közvetítését, és az erről szóló részletesebb cikkünket sem olvasta, annak legalább annyit érdemes tudnia, hogy V3-as villámon 250 kW-os teljesítményt képes elérni a Model 3 az új frissítéssel (később a Model S és Model X töltési teljesítménye is nőni fog valamennyire), amivel a Long Range változat mindössze 5 perc leforgása alatt 120 kilométernyi hatótávot tud magába szívni. Az alábbi grafikonokat a @privater nevű Twitter-felhasználó osztotta meg, melyeken a Model 3 töltési görbéi láthatóak az új V3-as, illetve egy V2-es Superchargeren. Forrás: privater/Twitter Ami egyből feltűnik, az az, hogy az új generáción a Model 3-as sokkal gyorsabban érte el a teljesítményének csúcsát, ami talán annak a villanyautóhoz érkező szoftverfrissítésbe csomagolt kiemelten fontos újdonságnak tudható be, mellyel a töltő felé vezető úton az akkumulátor előmelegszik, felkészülve az elektronok fogadására. De ennek ugyebár a V2-n leírt görbén is meg kellene látszódnia. Ahogy a Tesla által közzétett videó is mutatta, a töltési teljesítmény ha egy kevéssel is ugyan, de túllépi a 250 kW-ot. Ez a görbén is észrevehető, ám a maximum teljesítményt csak nagyon kevés ideig képes fenntartani az akkumulátor, és 8% melletti töltőre csatlakozás után 18%-os SoC-n már erőteljes csökkenés figyelhető meg. Forrás: privater/Twitter 8% és 90% közötti villámtöltésnél V3-as Superchargeren 20 perccel kevesebb ideig töltődött az autó, mint a 125 kW-ot kínáló oszlopon. Ami a második grafikonon igazán bámulatos, az az, hogy ha csak 20 perces kávészünetet akarunk tartani utunk során, akkor mekkora töltöttséget tudunk elérni 8% körüli SoC-ről kezdve: a V2-es szupertöltőről durván 30%-kal, a V3-asról pedig közel 70%-kal, azaz több mint 300 kilométer visszaszerzett hatótávval csatlakozunk le a frissítőnk elfogyasztása után. Áprilistól kezdődően terjedni fognak a nyilvános V3-as Superchargerek az Egyesült Államokban, a negyedik negyedévben pedig Európába is eljut a technológia. A jelenlegi V2-es töltők sem maradnak érintetlenül, azok teljesítménye hamarosan 145 kW-ra fog nőni. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cubW9iaWxpdGkuaHUvZW1vYmlsaXRhcy9oaXJlay8yMDI1LzAzLTI1IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5tb2JpbGl0aS5odS9lbW9iaWxpdGFzL2hpcmVrLzIwMjUvMDMtMjUnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAxL21vYmlsaXRpLXZpcC1zcHJpbmctaHUtNjUweDMwMDJ4LmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDEvbW9iaWxpdGktdmlwLXNwcmluZy1odS02NTB4MzAwMnguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9eklEck9Ud2FyQ1U1Nm9MYXRzZjB4OVVLWHRHTkg2OERHeGNRZEw0UjBKei5hNy9mYXN0aWQ9bWZueXFtY2R3YmNranZhYWF0andic29hdGRqeC9zdHBhcmFtPWtobmhnbXFrd3UvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgLz4NCjxJTUcgU1JDPSJodHRwczovL2dkZWh1LmhpdC5nZW1pdXMucGwvX1tUSU1FU1RBTVBdL3JlZG90LmdpZj9pZD16SURyT1R3YXJDVTU2b0xhdHNmMHg5VUtYdEdOSDY4REd4Y1FkTDRSMEp6LmE3L2Zhc3RpZD1lYnpycHBmY296Ymd3bml1ZXVidGx0eWJ0c21yL3N0cGFyYW09dGVpZW11c21tZi9uYz0wL2dkcHI9MC9nZHByX2NvbnNlbnQ9IiAvPg== Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!