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 A március 22. és 24. között a budapesti Hungexpo területén megrendezett AMTS Nemzetközi Automobil és Tuning Showra a Volkswagen egy igazi különlegességgel készült: Magyarországon most először mutatta meg az I.D. Crozz tanulmányt, amely SUV kialakításának, fejlett technológiájának, és a megfizethető árának köszönhetően a gyártó egyik legnépszerűbb elektromos autója lehet 2021-es megjelenésekor. A kibocsátásmentes járművek jövő generációját képviselő szabadidő-autó koncepciója valódi ritkaságnak számít, hiszen mindössze kettő darab készült belőle, amiből az egyik csupán egy karosszériahéj. A most hétvégén az AMTS-en kiállított példány tehát gyakorlatilag az egyetlen működőképes prototípus ebből az autóból jelenleg az egész világon. Ennek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a Volkswagen egymilliárd forintos biztosítást kötött az autóra, a közelebbről való megtekintése pedig csak szigorú felügyelet mellett lehetséges. 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 Az I.D. Crozz hazai kiállítását egy sajtótájékoztatóval kötötte egybe a Volkswagen, amely nem is igazából a csúcstechnológiás SUV-ról, hanem sokkal inkább a vállalat szerepéről a klímaváltozás elleni harcban, illetve az elektromobilitási stratégia következő állomásairól szólt. Az elmúlt hónapokban számtalan meg nem erősített pletyka, de hivatalos bejelentés is napvilágot látott a wolfsburgi vállalattal kapcsolatban, amelyekről mi is folyamatosan beszámoltunk. Ebben a hírkavalkádban azonban nagyon könnyű eltévedni, így e sajtótájékoztató elsődleges célja egy világos összefoglaló nyújtása volt arról, hogy mi is történik, és mi fog történni a következő években a német konszernnél. A Volkswagen már egy ideje emlegeti, hogy a tisztább és felelősségteljesebb működés alatt nem kizárólag az elektromos autók gyártását érti, hanem azt is, ahogyan ez a gyártás, és minden egyes hozzá kapcsolódó folyamat végbemegy. A párizsi klímaegyezményben meghatározott kibocsátás-csökkentési célkitűzések óriási terhet raktak az autógyártók nyakába, ami a Volkswagen Csoporton belül egy teljes paradigmaváltást indított el. Ennek egyik kulcspontja a karbonsemleges autógyártás, melynek úttörője az I.D. széria legelső tagja lesz. A beszállítók ellenőrzésével, megújuló energia használatával, és az elkerülhetetlen kibocsátások kompenzációjával ez az autó már teljes egészében szén-dioxid-neutrálisan készülhet a zwickaui gyárban. Az autók környezetszennyezése azonban nem csak és kizárólag a gyártón múlik – hangsúlyozta Dalnoki Balázs, a Porsche Hungária márkaigazgatója a beszédében –, hanem a felhasználókon, akik a jármű töltését végzik. Hogy az ehhez szükséges áram a lehető legtisztább forrásból származzon, azt a Volkswagen csak támogatni tudja különböző kezdeményezésekkel, mint például az Elli elnevezésű saját energiaszolgáltató vállalat megalapításával. A töltéshez töltőkre is szükség van, amiben szintén besegít a konszern, többek között az IONITY villámtöltő-hálózattal, mely Európa-szerte kínál akár 350 kW-os töltési lehetőséget az akkumulátoros járműveknek. A Volkswagen kiadványa szerint Magyarországon várhatóan 3 helyszínen – a tervek alapján az M1-es és M7-es autópálya határ közeli szakaszán és Budapesten – épülhet ennek keretében 6 töltőegységű állomás. A stratégia másik kulcspontja az elektromos termékkínálat bővítése: a VW úgy számol, hogy 2025-re minden negyedik újonnan értékesített autója elektromos meghajtású lehet, amibe a tisztán villanyos és plug-in hibridek is beletartoznak. Ehhez 50 teljesen emissziómentes, és 30 konnektoros hibrid hajtáslánccal felszerelt új modell érkezik, 2030-ra pedig minden meglévő hagyományos meghajtású modellhez készül elektromos változat. Ezen járművek egyaránt kigurulnak majd amerikai, európai, és kínai gyártósorokról, sőt, négy éven belül az összes gyárlétesítményből nyolc már a villanyautók termelésére lesz optimalizálva. A Volkswagen Csoport e-autóinak legnagyobb előnye a megfizethető ár lesz, amit a MEB padlólemez közös használata tesz lehetővé. Ezt a platformot azóta a Volkswagen bárki számára elérhetővé tette a méretgazdaságosság növelése érdekében, amit az e.Go start-up már ki is használt. A végső cél valójában a történelem megismétlése: ahogyan a Bogár egy olcsó és népszerű közlekedési eszközzé vált a második világháború által lerombolt Európában, úgy akarja a villanyautózást is mindenki által elérhetővé és közkedveltté tenni a Volkswagen az I.D. szériával. Ahogyan a cég legdivatosabb szlogenje is mondja: „nem milliomosoknak, hanem millióknak fogunk elektromos autót gyártani”. A következő generációs villanyautók sorozatának első tagja, az I.D. Neo előrendelése már 2019. május 8-án megindul hazánkban, amikor is az ügyfelek egy 320 ezer forintos letéti díjért cserébe jelezhetik igényüket az autóra. Ekkor viszont a végleges ár, a felszereltség és az akkupakk sem lesz még teljesen ismert. Ezután a vevők rendszeres információt kapnak a kocsiról, ha pedig meggondolják magukat, a díjat visszatéríti a gyártó. Az előzetes tervek alapján egyébként az I.D. Neo-t egy 125 kW (170 lóerős) teljesítményű motorral vásárolhatják meg az ügyfelek, és három különböző akkumulátorral választhatják azt, a kocsi hatótávolsága pedig az akkupakktól függően 330-550 kilométer között alakul. Az alapvetően hátsókerék-hajtású I.D. Neo maximális sebessége 160 kilométer/óra körül várható, és 8 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás tempót, de a modell rendelhető lesz összkerék-meghajtással is. Az AMTS csúcspontjáról, az I.D. Crozz specifikációjáról nem sok információ hangzott el, ám a koncepcióról (és minden más I.D. típusjelzésű modellről) minden adat megtalálható a VW standjánál, a gyártásra érett változat pedig még úgyis odébb van. Ami a későbbi modelleket illeti, a 2016-ban bemutatott I.D. Budd-e modell csupán tanulmányautó marad a Buggy-val egyetemben, ám az I.D. Buzz, és az I.D. Vizzion a tervek szerint 2022 körül hazavihetők lesznek. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!