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 Kellemes meglepetés érhette ma azokat, akik ellátogattak az Ionity töltőhálózat honlapjára. Megjelentek ugyanis a térképen az első kelet-európai töltők tervezett helyszínei, amelyek egyike ráadásul Magyarországra kerül. A Teslához hasonlóan az Ionity is a Bécs-Budapest távon szeretné először biztosítani a továbbjutást, ezért az első magyarországi Ionity töltőszigetet a Bábolna pihenőbe, az autópálya déli oldalára tervezik. A helyszín már most is népszerű megállóhely, hiszen az autópálya pihenőben egyedül itt található benzinkúttól független gyorsétterem, ami ráadásul az autópálya másik oldaláról is könnyen megközelíthető. Az Ionity jellemzően 6 db, egyenként maximum 350 kW teljesítményű CCS szabványú oszlopot telepít az ilyen helyszínekre, így valószínűleg az M1-es mellé is ennyi töltő kerül. Bár autó még nincs, ami ki tudja használni a maximális teljesítményt, a koreai villanyautók 70-75 kW-tal, a Jaguar I-Pace már közel 100 kW-tal, az Audi e-tron pedig akár 150 kW-tal is tud majd tölteni. A Porsche Taycan megérkezéséig a csúcstartó egy szoftverfrissítés után várhatóan a Tesla Model 3 lesz, ami ideális esetben akár 250 kW teljesítményen is képes fogadni az energiát, de jelenlegi állapotában a Tesla Model 3 is megelégszik 125 kW-tal. Bár hivatalos információnk nincs az Ionity töltőpont átadójának időpontjáról, de minden jel arra utal, hogy már előrehaladott állapotban van a projekt, így a töltőket valószínűleg még az első félév során beüzemelik. A térképen ugyan nem szerepel, de úgy tudjuk, hogy az Ionity valahol máshol is tervez töltőpontot Magyarországon, ami szintén elkészülhet még idén. Az M1-en Bécs felé haladva az osztrák szakaszon Göttlesbrunn közelében készül a következő Ionity állomás, ami alig 120 km-re található a Bábolna pihenőtől. Érdekesség, hogy a magyarországi töltőn kívül Kelet-Európában mindössze Szlovéniában van folyamatban telepítés. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!