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 A Nissan Leaf a világ legnagyobb darabszámban eladott villanyautója – idén márciusban szállították ki 9 év alatt a 400 ezredik darabot belőle. Most mégis úgy néz ki, hogy visszaestek az eladások. Nem ezt vártuk A Leaf immár 9. éve van piacon, ezért talán megbocsátható lenne, ha alábbhagyna a vásárlók lelkesedése. Csakhogy az autó alig másfél éve újult meg teljesen – a második generációt 2017 novemberében mutatták be, az autók pedig 2018 elejére értek el a boltokba. Az új, kevésbé megosztó forma mellett az eredetinek majd duplája, 40 kWh lett az akkumulátor kapacitása, miközben az autó ára továbbra is 10 millió forintról indul állami támogatással. Ráadásul a 2019-es modellévtől elérhető lett a 62kWh-ás akkumulátorral szerelt változat, amely már a szigorú amerikai EPA szabvány szerint is 384 kilométerre képes egy feltöltéssel – ez utóbbi itthon 12,5 milliótól érhető el, ha az államilag támogatott árat nézzük. Ennek ellenére az InsideEVs adatai szerint Japánban idén májusban az egy évvel korábbinál 38%-kal kevesebb Leafet adtak el és az év első 5 hónapját nézve is 30 százalékos a visszaesés. Ha az amerikai eladásokat nézzük, az USA-ban az egy évvel korábbinál 9%-kal kelt el kevesebb Leaf – 5 hónap alatt 4852 fogyott szemben a 2018-as majd 5300-zal. Ez már csak azért is meglepő, mert az új nagyobb aksitól az amerikai eladások felfutását vártuk és valószínűleg a japán gyártónál is erre számítottak. Egyedül Európa az üde színfolt, itt áprilisig 500-zal több Leaf fogyott mint tavaly, ami 4 százalékos növekedés. A globális számokon sajnos azonban ez sem segít – április végéig majd 3000-rel vettek kevesebbet a japán villanyautóból a világon, mint tavaly. 27.989 helyett csak 25.118 talált gazdára belőle, ami 10%-os visszaesés. A 180 kilós gorilla Van egy amerikai hasonlat ami nagyon találó a szituációra: a 400 fontos, azaz 180 kilós gorilla a szobában egy olyan dolog, ami annyira szignifikáns, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni, egyértelműen ez áll az események hátterében. Természetesen ebben az esetben a Tesla Model 3-ra gondolunk, hiszen az amerikai villanyautóból mostanra több mint 200 ezer fogyott nagyjából másfél év alatt – az érdemi gyártás 2018 elején indult, addig csak 2000 készült belőle. A legtöbb piacon a Model 3 SR+ ára kellemetlenül közel van a 62-es Leaféhez, és a japánokat maximum az eltérő állami támogatás segítheti egy kicsit. Mégis, önmagában ez nem kielégítő magyarázat a különbségre, valószínű, hogy az is közrejátszik, hogy a vonzóbb, nagyobb akkus verzió még mindig korlátozott darabszámban készül csak – Európába például egész évre csak 5000 jut majd. Forrás: Carscoops A Teslánál is jobban megnehezítheti a Nissan dolgát azonban a jövőre érkező VW ID3, Opel e-Corsa és a villanyos Peugetot 208. Ezek hatótávban és árban is felveszik majd a versenyt, viszont elvileg gyorsabban töltenek, támogatják a CCS DC töltést és, valljuk be, csinosabbak is lesznek. Ráadásul pont Leaf egyetlen sikeres régiójában, Európában jelentik majd a legnagyobb veszélyt. Vajon mit lépnek erre a japánok? 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!