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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Megmutatta a VW az ID3 műszerfalát

elektromos autó

Már többször írtunk mi is a VW  ID családjának első tagjáról a Golf méretű ID3-ról. Ez lesz a wolfsburgi márka első tisztán elektromosra tervezett autója egy vadonatúj platformon. Bár az autó egy Golfhoz képest elég borsos összegért, a német árak alapján nagyjából bruttó 14 millió forint körül kerül majd forgalomba (mínusz állami támogatás) és a 2020-ban megjelenő első kiadásból csak 80-at kap hazánk, valószínűleg így is sokan várják a német villanyost.

Először a közepes méretű, nettó 58 kWh kapacitású akkuval jelenik meg, ez lesz az a bizonyos – német áfával – 40 ezer eurós 1st edition. Ez a verzió a WLTP szabvány szerint 420 km hatótávval rendelkezik (becslésünk szerint a reálisabb amerikai EPA szabvánnyal ez kb. 370 kilométerre jönne ki), később pedig lesz egy nagyobb és egy kisebb akkus verzió is. Utóbbi indulóára a német 30 ezer eurós alapból kiindulva 10,5 millió forintra jön ki, azaz állami támogatással valószínűleg 9 milliótól lehet miénk az ID3 – bár úgy tippeljük erre 2021-ig várni kell.

Eddig azonban a VW kicsit zsákbamacskát árult, hiszen a belsőt senki nem látta. Most azonban kiraktak egy rövid kedvcsináló videót, amiből kiderül, hogy a vezető előtt és a középkonzolon is 1-1 LCD képernyőt kapunk. Az autó váltója engem így elsőre a BMW i3-asra emlékeztet a beszédfelismerésnél pedig egyelőre csak remélni tudjuk a magyar nyelv támogatását, ellenkező esetben németül kell majd csevegnünk az autóval.

Frissítés: Ha valakinek nem működne a fenti videó, itt egy alternatív verzio:

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.