Megmutatta a VW az ID3 műszerfalát

Már többször írtunk mi is a VW  ID családjának első tagjáról a Golf méretű ID3-ról. Ez lesz a wolfsburgi márka első tisztán elektromosra tervezett autója egy vadonatúj platformon. Bár az autó egy Golfhoz képest elég borsos összegért, a német árak alapján nagyjából bruttó 14 millió forint körül kerül majd forgalomba (mínusz állami támogatás) és a 2020-ban megjelenő első kiadásból csak 80-at kap hazánk, valószínűleg így is sokan várják a német villanyost.

Először a közepes méretű, nettó 58 kWh kapacitású akkuval jelenik meg, ez lesz az a bizonyos – német áfával – 40 ezer eurós 1st edition. Ez a verzió a WLTP szabvány szerint 420 km hatótávval rendelkezik (becslésünk szerint a reálisabb amerikai EPA szabvánnyal ez kb. 370 kilométerre jönne ki), később pedig lesz egy nagyobb és egy kisebb akkus verzió is. Utóbbi indulóára a német 30 ezer eurós alapból kiindulva 10,5 millió forintra jön ki, azaz állami támogatással valószínűleg 9 milliótól lehet miénk az ID3 – bár úgy tippeljük erre 2021-ig várni kell.

EZT OLVASTAD MÁR?  Bemutatkozott az elektromos Peugeot 208

Eddig azonban a VW kicsit zsákbamacskát árult, hiszen a belsőt senki nem látta. Most azonban kiraktak egy rövid kedvcsináló videót, amiből kiderül, hogy a vezető előtt és a középkonzolon is 1-1 LCD képernyőt kapunk. Az autó váltója engem így elsőre a BMW i3-asra emlékeztet a beszédfelismerésnél pedig egyelőre csak remélni tudjuk a magyar nyelv támogatását, ellenkező esetben németül kell majd csevegnünk az autóval.

Frissítés: Ha valakinek nem működne a fenti videó, itt egy alternatív verzio:

Autok:

Elektromos autót használsz?