Egyezségre jutott a Volkswagen és a Ford az elektromos autók és az önvezető technológia fejlesztésében való együttműködésben – tudta meg a Reuters a két vállalat belső forrásaitól. Ennek értelmében a michigani autóóriás felhasználhatja a németek MEB elnevezésű moduláris padlólemezét saját elektromos autóihoz, mely hivatalosan a szeptemberi Frankfurti Autószalonon debütál a VW I.D. 3 villanyautóban, és amelyhez a Volkswagennel megállapodva bármely másik autógyártó hozzáférhet, aki igényt tart rá költségeinek csökkentése érdekében. A Ford és a Volkswagen a kereskedelmi járművek közös fejlesztéséről már hónapokkal ezelőtt megegyezett, ám a változó fogyasztói elvárások miatt az amerikaiak az elektromosítás felgyorsítására kényszerültek. Januárban a Ford bejelentette, hogy minden európai modelljéhez kínál elektromos hajtásláncú változatot, ezek gyártásának költségét pedig jelentős mértékben le tudja apasztani a VW platformja. Az együttműködés kiterjed az önvezető technológiára is, melynek főszereplője a jövő önjáró Fordjainak mesterséges intelligenciáját biztosító Argo AI vállalat lehet. A tárgyalások tovább folytatódnak a részletekről, de az autógyártók szóvivői szerint már legkésőbb jövő héten megszülethet a végleges megállapodás, és megtudhatjuk, pontosan hogyan és mely területeken osztja majd meg egymás között a technológiát és a költségeket a VW és a Ford. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!