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
auto
2024. 11. 24. vasárnap

Plug to be wild – Harley Davidson LiveWire műszaki adatok

elektromos motor
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

A Harley-Davidson friss sajtóközleménye fontos részleteket közöl az új elektromos Harley Davidson LiveWire jellemzőiről.

A motorkerékpár hatótávja városi forgalomban 235 km. A 0-100 km/h gyorsuláshoz kb. 3 másodpercre van szüksége, de további 2 mp múlva már eléri a 130 km/h-t. A LiveWire végsebessége 177 km/h. Az első elektromos Harley DC villámtöltési lehetőséget is kap, amivel az akkumulátor 40 perc alatt 80%-ra, 1 óra alatt pedig tele is tölthető.

Az akkumulátor kapacitása 15,5 kWh, amivel egy hajszállal megelőzi a Zero motorkerékpárok 14,4 kWh kapacitású akkumulátorát, bár teljesen más stílusú járművekről van szó, így a nagyobb kapacitás ellenére hatótávban továbbra is a Zeronál marad az előny. Az akkumulátor Samsung cellákból épül, és a gyártó 5 év kilométer korlátozás nélküli garanciát vállal rá.

Harley Davidson LiveWire (forrás: Harley Davidson)

Ha út közben nem mindig villámtöltőnél szeretnénk tölteni, akkor az ülés alatt elhelyezhető a normál hálózati töltő, amivel éjszaka teljesen feltölthetjük az akkumulátort

A LiveWire villanymotorja 78 kW (105 Le) teljesítményű. Ahogy egy Harley-Davidson esetében elvárható, a motor nincs elrejtve, teljes egészében látható az akkumulátor háza alatt. A hosszában elhelyezett motor miatt szükség van egy hajtóműre, amely 90 fokkal elfordítja a hajtóerőt, a hajtóműből pedig szíjhajtás viszi át a nyomatékot a hátsó kerékre. A hajtómű és a szíjhajtás egyedi hangot kölcsönöz a motorkerékpárnak.

Harley Davidson LiveWire (forrás: Harley Davidson)

A villanymotor és a vezérlő közös folyadékhűtéses rendszert kap, az akkumulátor pedig léghűtést. Erre a célra egy légbeömlő található az imitált üzemanyagtartály alatt, ahonnan az akkumulátor hűtőbordáira vezetik a levegőt. A H-D LiveWire Brembo Monoblock fékeket és Showa lengéscsillapítókat kap.

A motorkerékpár megkapja a gyártó H-D Connect technológiáját, amely iOS és Android mobiltelefonokhoz egyaránt alkalmazást biztosít a motorosok számára. Az alkalmazás útvonal tervezőt is tartalmaz, de természetesen a jármű rendszereinek és töltésének távfelügyelete is lehetséges a segítségével, ezen kívül márkaszervizek és események egyaránt kereshetők, sőt, egyfajta védelmet is biztosít, mert értesíti a tulajdonost, ha hozzányúlnak a parkolóban lévő motorkerékpárhoz, valamint lopás esetére is biztosít szolgáltatásokat.

Harley Davidson LiveWire (forrás: Harley Davidson)

A motoros négy különböző vezetési módból választhat (Sport, Road, Range és Rain), melyek elnevezése önmagáért beszél, ha messze a következő töltési lehetőség, akkor a Range, ha elkapott egy nyári zápor, akkor a Rain módot ajánlott választani. A négy gyári üzemmód mellett három saját üzemmód is beprogramozható. Természetesen a LiveWire vezetéstámogató rendszereket is kap, melyek megvédenek egy akaratlan egykerekezéstől vagy a kerekek állóra fékezésétől.

Az első légterelő mögött egy USB-C töltő csatlakozó is található, közvetlenül a fényszóró alatt, amivel kényelmesen tölthető a mobiltelefon.

Az elektromos Harley-Davidson motorkerékpár ára Amerikában 29 799 dollártól indul, de a gyártó 2023-ra ígér egy olcsóbb elektromos modellt is.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.