Idén június elején immár másodszor írt ki közbeszerzési eljárást a NEXT-E projekt magyarországi töltőinek beszerzésére a MOL, aminek ajánlattételi határideje eredetileg ezen a hét hétfőn délelőtt járt le. Az időpontot előbb szerda (július 10.) délutánra, majd jövő hét keddre (július 16.) tolták ki, ma pedig arról értesítették az ajánlattevőket, hogy a közbeszerzési eljárást a kiíró lemondta. Ahogy arról már tavaly is beszámoltunk, a MOL a töltők beszerzésére már 2018-ban is tett egy sikertelen kísérletet. Akkor a teljes közbeszerzési eljárás lezárult, hivatalosan nyertest is hirdettek (Elektromotive Kft, DBT villámtöltők), de a szerződéskötésig nem jutott el az ügy. A tavalyi kudarc hátterében álló okokról nem tudunk semmi biztosat, de a mostani lemondás nem hivatalos forrás szerint az, hogy időközben kiderült erről az ügyletről, hogy mégsem közbeszerzés köteles. Kerestük a MOL illetékesét, de egyelőre nem kaptunk választ az okokra. Ha kapunk bővebb információt, azt itt fogjuk megosztani. NEXT-E töltő átadója egy horvátországi Tifon kúton (MOL Csoport tagja) A közbeszerzés mostani lemondása komolyan veszélyezteti azt a tervet, hogy a NEXT-E projekt hazai töltőállomásainak egy része idén elkészülhessen, bár úgy hallottuk, hogy a mai fordulat ellenére él a MOL-nál még az idei feszített terv. Mint ismeretes, az Európai Unió Connecting Europe Facility programján keresztül finanszírozott NEXT-E projekt 2020 végéig 6 kelet-európai országban kellene biztosítsa az elektromos autóval való átjárhatóságot. A töltők telepítése Szlovákiában már tavaly, Romániában, Szlovéniában és Horvátországban idén kezdődtek. Utóbbi helyen idén tavasztól már hét autópálya pihenőben üzemelő Tifon kútnál segítik villámtöltők a tengerpartra igyekvő turistákat. A MOL többször megerősítette, hogy a projekt befejezésével nem kívánják megvárni a 2020-as határidőt, a magyarországi töltők többségét 2019 végéig szeretnék beüzemelni. A második, előkészítéssel együtt összesen fél évet igénybe vevő közbeszerzés ma reggeli lemondása újabb komoly csúszást vetít előre. Frissítés (2019. 07. 12. 15:50): A MOL-tól kapott tájékoztatás szerint a közbeszerzés lefújása nem fog csúszást okozni a hálózat magyarországi szakaszának kiépítésében. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1jaGFyZ2VyLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!