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 A BMW sajtóközleménye szerint Kalifornia államban 200 önkéntes BMW 530e tulajdonos segítségével megkezdik az indukciós töltési megoldás tesztprogramját az Egyesült Államokban is. A kísérleti program Németországban már 2018-tól működik. Az indukciós töltőket zárt garázsokba építik be. A szakemberek először felmérik a jelentkezők garázsát, az elektromos hálózat figyelembe vételével. Ezután az ügyfelekkel aláírják a 36 hónapra szóló bérleti szerződést, majd megkezdődik az indukciós töltőrendszer kiépítése a garázsokban. BMW 530e iPerformance indukciós töltés kísérleti program indul Kaliforniában (forrás: BMW) Az indukciós töltőberendezés kiépítésével és majdani leszerelésével kapcsolatos összes költséget a BMW fedezi. A rendszer lehetővé teszi az autók vezeték nélküli töltését. A tulajdonos dolga egyszerűen annyi, hogy a talajra szerelt töltőberendezés (GroundPad) fölé kell parkolni, majd meg kell nyomni a Start gombot, ezután az autó töltése azonnal megkezdődik, nincs szükség az elektromos kábel csatlakoztatására. Természetesen az autóra is fel kell szerelni a megfelelő egységet (CarPad). A talajra szerelt egység mágneses teret generál, melynek hatására az autóra szerelt egységben elektromos áram jön létre, ami feltölti az autó akkumulátorát. A rendszer maximális teljesítménye 3,2 kW, amivel a BMW 530e iPerformance akkumulátora körülbelül 3,5 óra alatt tölthető fel. A rendszer hatásfoka 85% körüli. Az indukciós töltés vezetékes megoldáshoz viszonyított alacsonyabb hatásfoka mellett a pontos pozicionálási igény a második probléma. A BMW rendszere ezt úgy kezeli, hogy a rendszer Wifi kapcsolaton csatlakozik az autóhoz, így segíti a járművezetőt a pontos parkolásban. A jármű központi kijelzőjén megjelenik az autó és a környezet felülnézeti képe, színes vonalakkal jelölve. Az indukciós töltéshez megfelelő parkolási helyzet elérését egy ikon jelzi a képernyőn. A töltés működőképességéhez hosszanti irányban legfeljebb 7 cm, oldalirányban maximum 14 cm eltérés megengedhető. A vezeték nélküli töltésnél fontos a pontos parkolás, amit Wifi kapcsolattal segít a rendszer (forrás: BMW) A rendszer minden alkatrésze megfelelő védettséggel rendelkezik esővíztől és hótól. A GroundPad nem károsodik, amennyiben véletlenül áthajtanak rajta autóval. Töltés közben a környezet elektromágneses sugárzása a jármű alvázára korlátozott. A GroundPad berendezés folyamatos felügyeleti rendszerrel van ellátva, bármilyen idegen anyag észlelése esetén azonnal kikapcsol. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!