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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Az amerikai Pikes Peak International Hill Climb hegyi felfutó, az angliai Festival of Speed, és a németországi Nürburgring-Nordschleife versenypálya meghódítása után egy teljesen új országba és kontinensre érkezik a Volkswagen ID.R, hogy a német autógyártó hamarosan piacra kerülő tisztán elektromos szériáját, és a zéró emissziós versenysportot népszerűsítse: az úti cél a kínai Tianmen Shan Big Gate Road, ahol a versenyautónak idén szeptemberben kell bizonyítania.

Ez a terep azonban merőben különbözik az eddigiektől: a Tianmen hegység meredek sziklafalai között tekergő út 99 kanyaron keresztül próbálja majd lelökni magáról az ID.R-t Romain Dumas pilótával együtt, így a világ egyik legveszélyesebb útja jelenleg csak a buszok számára használható. Éppen ezért Kínában nem megdönteni, csupán felállítani fog egy rekordot a VW Motorsport büszkesége, ám hogy mégis legyen valami tétje a futamnak (leszámítva persze az autó és Dumas testi épségét), a gyártó egy virtuális versenyt szervez a rajongóknak, és a résztvevők által felállított idők lesznek a francia versenypilóta ellenfelei a valóságban. A legutóbbi, júliusi rekordfutam után természetesen új konfigurációk várnak az autóra, sőt, az ID.R egy alapos esztétikai tuningon is átesik, és a képeken látható vörös-fekete köntösbe bújik.

Habár a VW versenysport részlege egyelőre csak számítógépes grafikákon mutatta meg a megújult külsőt, így sem lövünk nagyon mellé, ha azt mondjuk, a villanyautó tűzpiros kiszerelése a legcsinosabb az eddigiek közül. Az 500 kW-os masina legelőször koromfeketében mutatkozott be, ám a coloradói hegyeknek már egy világos szürkés festéssel vágott neki, majd ezzel a színezéssel érkezett az első FOS rendezvényre is, míg hazai pályán már egy kék-fekete matricában pompázott – így ezen színek mindegyike egy-egy új mérföldkövet jelöl a kocsi történetében.

A Race the Future szlogent viselő kínai futam nem csupán egy újabb trófea lesz a Volkswagen számára. Ez az esemény lesz az, ami jelképesen megnyitja az utat az I.D. család számára a világ legnagyobb villanyautó-piacán 2020-tól, mely a Volkswagen hatalmas elektromobilitási offenzívájának a legfőbb célpontja.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.