Nyugat Európában már minden 50. autó elektromos

Az első nagyobb sorozatban gyártott elektromos autók 10 évvel ezelőtt jelentek meg a piacon. Az úttörők között volt a Mitsubishi i-Miev, amelyet Európában Citroen C-Zero és Peugeot Ion néven is forgalmaztak, valamint a világon eddig legnagyobb példányszámban értékesített elektromos autó, a Nissan Leaf első generációja is. A schmidtmatthias.de írása szerint a 10. évben nagyon fontos mérföldkövet léptek át az új elektromos autó eladások Nyugat-Európában: 2019 júliusában a 12 hónapos gördülő eladási arány elérte a 2%-ot, ami azt jelenti, hogy minden 50. új autó eladás már elektromos.

Az oldal adatai szerint 2019 júliusáig az előző 12 hónapos időszakban összesen 282 100 akkumulátoros, tisztán elektromos autót értékesítettek. A remek eredmény két fontos tényezőnek köszönhető:

EZT OLVASTAD MÁR?  Túl a nehezén? Ezt tudtuk meg tegnap éjjel Elon Musktól.

Hollandiában az 50 000 eurónál magasabb árú elektromos autókat terhelő korábbi 4%-os kedvezményes adókulcsot 22%-ra emelték, amely ezek után megegyezik a hagyományos motorral szerelt autók adójával. Ez az adó gyakorlatilag egy cégautó adó, a cégek tulajdonában lévő, de magáncélra is használt járművek esetén fizetendő. Ez az adóemelés rengeteg előrehozott Jaguar I-Pace, Tesla Model S és Model X vásárlást eredményezett 2018 végén.

Európában idén megkezdődött a Tesla Model 3 értékesítése, amelyre rengeteg vásárló várakozott, 2019 első felében az oldal adatai szerint 37 200 kisteslát értékesítettek.

2019-ben Nyugat Európa eladásai várhatóan kis mértékben meghaladják majd a 300 ezret. A komolyabb növekedés azonban 2020-tól várható, mivel érvénybe lép az európai széndioxid kibocsátási flotta átlag új előírása (95 g/km).

A szakértők Nyugat Európában félmillió villanyautó eladására számítanak 2020-ban, így a jelenlegi 2%-os arány hamarosan 3,5%-ra növekedhet.

Elektromos autót használsz?