Letesztelték, hogy bírja a folyamatos gyorsulgatást az elektromos Porsche

Szeptember 4-én közép-európai nyári idő szerint délután 3 órakor hivatalosan is lehullik a lepel a Porsche legelső tisztán elektromos autójáról, és választ kapunk a régóta nyugtalanító kérdésre, azaz hogy a Taycan vonalai képesek-e leutánozni a Mission E koncepció szemkápráztató dizájnját. Addig viszont tovább folytatódik a villanyautó évek óta tartó marketingelése, és ezúttal a Fully Charged csapata kapta meg a Taycan továbbra is erősen álcázott prototípusát, hogy tesztelje a Porsche folyamatos terhelésre adott válaszát. Aki ez idáig olvasta a Mission E-ről/Taycanról szóló híreket, az jól tudja, hogy a német sportkocsinak amolyan se veled, se nélküled kapcsolata van a Tesla Model S-sel, legalábbis a Porsche igazgatóinak nyilatkozatai szerint. Állítólag a Tesla szedánja sosem volt mérce a Porsche fejlesztésében, ám mégis mindig egymás társaságában lehetett látni a két kocsit teszteléskor, és a Taycan mégiscsak többet akar mutatni, mint amit Elon Muskék 2012 óta piacon lévő kocsija tud. A „Tesla-gyilkosság” viszont eddig egyetlen autógyártónak sem sikerült, így jól tudták a németek, hogy szükségük van valamilyen újításra: ez volt a 800 voltos rendszerből adódó 350 kW-os villámtöltés, és a sokáig fenntartható teljesítmény. Mint a legutóbbi hírekből kiderült, a rekordsebességű töltésre várhatóan 2021-ig várnunk kell, ám a lekorlátozatlan teljesítmény egy igazi Porsche-sajátosság lehet a tömeggyártott villanyautók között – ennek tesztelése volt Jonny Smith youtuber feladata az első emberként a Taycan volánja mögött, aki nem Porsche alkalmazott, vagy hivatásos versenypilóta.

EZT OLVASTAD MÁR?  Mitsubishi Motors csatlakozott a Renault - Nissan szövetséghez

Ha a 0-100-as sprintet vetjük össze egy Model S P100D és a Taycan esetében, akkor a Tesla Ludicrous módban továbbra is verhetetlen a maga 2,6 másodperces idejével. A Porschének ehhez nagyjából 3,5 másodpercre van szüksége, ám a németek nem is ebben akarnak nyerni: amikor egy teslás a lehető legnagyobb teljesítményt akarja kihozni autójából, azonnal kap egy üzenetet, mely figyelmezteti a hajtáslánc erőteljes megterhelésére, és egy idő után korlátozni is kezdi a jármű erejét – ez az, ami a Taycanban nem történik meg. Egy Stuttgart melletti repülőtér közel 2,3 kilométeres kifutóján a Fully Charged riportere 26 alkalommal pörgette fel a sportkocsit álló helyzetből 200 kilométer/órás sebességre, és a villanyautó valamennyiszer hozta az elvárt eredményt: az átlagos gyorsulási idő kicsivel 10 másodperc alatt volt, és a leglassabb és leggyorsabb próbálkozás között mindössze 0,8 másodperc különbség mutatkozott! A tesztelés során ráadásul többször is megközelítette a 250 km/h-s végsebességét a körülbelül 600 lóerős jármű, és gond nélkül képes volt tartani a sebességet az aksit védő teljesítménycsökkentés beindulása nélkül. A Porsche mérnöke szerint ebben a folyadékhűtéses rendszernek van a legnagyobb szerepe, mely aktívan óvja a 90 kWh-s akkupakkot a túlmelegedéstől.

EZT OLVASTAD MÁR?  Két hónap múlva előrendelhető lesz az első Volkswagen I.D.

A (kezdeti) 250 kW-os villámtöltéssel és az 500 km körüli hatótávval a 2019 végén piacra kerülő prémium sportkocsi egy igazán kompromisszummentes villanyautónak ígérkezik annak, aki megengedheti magának, de az igazi szerelem azokat érinti majd meg, akik a 911, vagy a Panamera vezetési élményéhez és hangulatához szokva versenyezni viszik ki a Taycant a pályára.

Elektromos autót használsz?