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
auto
2024. 04. 20. szombat

A BMW megkezdi a vezeték nélküli töltés tesztelését az USA-ban

A BMW sajtóközleménye szerint Kalifornia államban 200 önkéntes BMW 530e tulajdonos segítségével megkezdik az indukciós töltési megoldás tesztprogramját az Egyesült Államokban is. A kísérleti program Németországban már 2018-tól működik. Az  indukciós töltőket zárt garázsokba építik be. A szakemberek először felmérik a jelentkezők garázsát, az elektromos hálózat figyelembe vételével. Ezután az ügyfelekkel aláírják a 36 hónapra szóló bérleti szerződést, majd megkezdődik az indukciós töltőrendszer kiépítése a garázsokban.

BMW 530e iPerformance indukciós töltés kísérleti program indul Kaliforniában (forrás: BMW)

Az indukciós töltőberendezés kiépítésével és majdani leszerelésével kapcsolatos összes költséget a BMW fedezi. A rendszer lehetővé teszi az autók vezeték nélküli töltését. A tulajdonos dolga egyszerűen annyi, hogy a talajra szerelt töltőberendezés (GroundPad) fölé kell parkolni, majd meg kell nyomni a Start gombot, ezután az autó töltése azonnal megkezdődik, nincs szükség az elektromos kábel csatlakoztatására. Természetesen az autóra is fel kell szerelni a megfelelő egységet (CarPad). A talajra szerelt egység mágneses teret generál, melynek hatására az autóra szerelt egységben elektromos áram jön létre, ami feltölti az autó akkumulátorát.

A rendszer maximális teljesítménye 3,2 kW, amivel a BMW 530e iPerformance akkumulátora körülbelül 3,5 óra alatt tölthető fel. A rendszer hatásfoka 85% körüli. Az indukciós töltés vezetékes megoldáshoz viszonyított alacsonyabb hatásfoka mellett a pontos pozicionálási igény a második probléma. A BMW rendszere ezt úgy kezeli, hogy a rendszer Wifi kapcsolaton csatlakozik az autóhoz, így segíti a járművezetőt a pontos parkolásban.  A jármű központi kijelzőjén megjelenik az autó és a környezet felülnézeti képe, színes vonalakkal jelölve. Az indukciós töltéshez megfelelő parkolási helyzet elérését egy ikon jelzi a képernyőn. A töltés működőképességéhez hosszanti irányban legfeljebb 7 cm, oldalirányban maximum 14 cm eltérés megengedhető.

A vezeték nélküli töltésnél fontos a pontos parkolás, amit Wifi kapcsolattal segít a rendszer (forrás: BMW)

A rendszer minden alkatrésze megfelelő védettséggel rendelkezik esővíztől és hótól. A GroundPad nem károsodik, amennyiben véletlenül áthajtanak rajta autóval. Töltés közben a környezet elektromágneses sugárzása a jármű alvázára korlátozott. A GroundPad berendezés folyamatos felügyeleti rendszerrel van ellátva, bármilyen idegen anyag észlelése esetén azonnal kikapcsol.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.