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 A kínai NIO elektromos autó gyártó a luxus elektromos járművek piacán szeretett volna tarolni, megelőzve a hagyományos és az elektromos autókra specializálódott gyártókat egyaránt. Azonban egyelőre úgy tűnik, hogy a csoda nem fog összejönni. A startup már hosszabb ideje súlyos készpénzhiánnyal küszködik, amit megerősített a szeptember 24-én közzétett második negyedéves eredmény is, erről ír részletesen a gurufocus.com. A NIO bankszámla egyenlege nagyon gyorsan nullára csökkenhet, mivel folyamatosan és nagyon gyorsan égetik a készpénzt. Valójában a kínai gyártónak már korábban elfogyott volna a pénze a 200 millió dolláros hitel nélkül, amit szeptember 5-én Bin Li, az NIO vezérigazgatóságának elnöke, valamint a Tencent Holdings Ltd., az induló villanyautós vállalkozás korai támogatója biztosított. Sajnos ennek a kétségbeesett lépésnek (hiszen a hitel visszafizetése egyértelműen kétséges) sem volt elegendő hatása, csupán rövid időre jutott levegőhöz tőle a NIO. Szeptember 24-én a Sanford C. Bernstein elemzői arra a következtetésre jutottak, hogy „a NIO likviditását már csak hetekben mérik.” A kínai NIO akku cserélő állomásokban gondolkozik az akkumulátorok utántöltése helyett (Forrás: NIO) Ezt követően az elemzői kilátások nagyon gyorsan elsötétültek. A Bernstein szeptember 29-én tovább rontotta a megítélést és a részvény várható árát 90 centre csökkentette a korábbi 1,70 dollárról, a NIO fizetésképtelenségének veszélyére hivatkozva. A NIO második negyedéves jelentése és a harmadik negyedéves előrejelzés már azt mutatta, hogy a vállalat erős ellenszéllel küzd. A következő negyedéves mérlegében is egyértelműen a pénzégetés volt látható, a 2019 második féléves jelentése pedig sokkal rosszabb volt, mint az egyébként is gyenge várakozások. A NIO számára két lehetőség maradt: vagy pénzt kell gyűjteniük, vagy bezárhatják a boltot. A szeptember 29-én közzétett elemzések egyértelművé tették tehát, hogy a NIO katasztrofális utolsó negyedéve és a gyenge kilátások nagyon kevés reményt hagynak a vállalat jövőjére nézve. Hogyan lehet egy a pénzt ilyen gyorsan égető, csődközelben lévő vállalat részvénypiaci kapitalizációja mégis 1,8 milliárd dollár? A válasz egyszerű: a befektetők kormányzati mentőcsomagban reménykednek. Kína kormányzati berendezkedése és a kormányzó kommunista párt már régóta összefonódik a kínai iparral. Bár a kommunista gazdaságban léteznek magánvállalkozások, azonban azok a vállalatok, amelyek szorosan kapcsolódnak a kormányhoz, gyakran állami támogatás segítségével voltak képesek a túlélésre. A NIO befektetői nyilvánvalóan azt remélik, hogy ez az úgynevezett „China Inc.” majd megmenti őket. A NIO romló pénzügyi adatai, megkérdőjelezhető fordulatstratégia és a hosszú távú készpénzigény kevés magán befektetőt hagy érdeklődni a világítás folyamatos működéséhez szükséges pénz elhelyezésére. NIO ES8 A NIO egyre romló pénzügyi helyzete tehát elriaszthatja a pénzügyi befektetőket, előfordulhat azonban, hogy a kínai kormány számára kevésbé fontos a NIO-val elvesztett tőke, amennyiben ezzel megakadályozhatják az elektromos autók piacának súlyos válságát, valamint ezzel megerősíthetik a befektetők bizalmát a Kínában sorra felbukkanó új hazai elektromos autógyártásba kezdő vállalkozásban, amelyek közül sok a tőkepiacot szeretné felhasználni az agresszív növekedés finanszírozásához. Az NIO számára nem létezik B terv. Egyetlen esélye a túlélésre, ha a China Inc. megmenti, akár közvetlen kormányzati mentőcsomaggal, akár közvetetten, egyéb piaci szereplők kormány által támogatott intézkedésein keresztül. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!