Október 14-én indul a kínai Tesla gyár

Most már szinte biztos, hogy október 14-en kezdi meg a termelést a kínai Gigafactory 3, a Tesla első külföldi autógyára. A sanghaji gyár építését a januári alapkőletétel óta követjük és már többször beszámoltunk a rekord gyorsaságú munkálatokról. Májusra szerkezetkészek voltak, július végére megtörtént az első gyártósorok és robotok, a festőüzem és a présgépek telepítése, pár napja bekötötték a nagyfeszültségű ipari betápot, és már épül a második fázis is. Idén valószínűleg még csak összesen pár ezer autó készül majd, de az év végére a heti 3000-es termelési ütem a cél – aztán ehhez jön még majd a Model Y helyi piacra gyártott változata is. (Itt jegyeznénk meg, hogy ennek a “termelési ütemnek” az elérése simán lehet annyi is, hogy, az utolsó pár napon több  kint napi 400 kocsit hoznak ki, ami felszorozva megugorja a lécet. Nem feltétlen azt jelenti, hogy decemberben 12.000 autó készül!)

Gigafactory 3 (forrás: Electrek)

Az utóbbi pár napban keringett egy pletyka, miszerint a világhírű Saint Gobain autóüveggyár felhúzott egy gyárat Sanghajban, a Tesla GF3 beszállítója lesz és ők már készülnek az Október 14-i tömegtermelésre. Most hivatalos forrásokból is megerősítették az információt és az is kiderül, hogy az első készre szerelt de még festetlen karosszériák (“body in white”) már le is gördültek a Tesla gyártósorairól. Mint korábban már megírtuk, az aksikhoz a cellákat a az LG Chem kínai gyára készíti és ezek gyártása is zajlik már, hogy megfelelő mennyiség legyen kész mire elkészülnek az első autók.

A Tesla egyébként a napokban bejegyeztetett egy saját kivitelező céget is Kínában, ami arra enged következtetni, hogy nagyobb szabású terveik vannak. Közben a Gigafactory 3 hátsó részén a kész autóknak parkolót és 20-40 Supercharger helyet alakítottak ki.

Forrás: Jason Yang videója / Youtube

A fentieknek az a friss információ is hitelt kölcsönöz, hogy a Tesla kínai képviselete hivatalosan bejelentette, hogy Október 13-án fogad be utoljára rendelést Amerikában készült SR+ Model 3-ra és Oktober 7-ig lehet tesztvezetést foglalni. Az előzetes információk szerint az LR és Performance modellek továbbra is Amerikából jönnek majd, a kis aksis helyi verzió viszont jogosult lesz az állami támogatásra is és minden Tesla mentesül a helyi ÁFA alól. Peking mindent megtesz, hogy Elon Musk cége a lehető legtöbb zéró emissziós autót szállítsa ki, mielőtt nagyvárosaik belefulladnak a szmogba.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.