Eddig bírta Elon Musk Twitter nélkül – és hála Istennek, mert most sorozatban oszt meg érdekes infókat a Tesla terveiről.
Legújabb tweetjében például arra a kérdésre, hogy az új, nagy teljesítményű Plaid hajtáslánccal felszerelt Model S és X kap-e nagyobb kapacitású akkumulátort is, egyszerűen rávágta, hogy „Igen”.
Yes
— Elon Musk (@elonmusk) November 6, 2019
A válasz érdekes irányváltás Musk véleményében, mivel korábban azt vallotta, hogy nincs 100 kWh-nál nagyobb aksira szüksége a két autónak. Természetesen az új Roadsterről tudjuk, hogy dupla ekkora akkumulátort kap és ha igaz a spekuláció, hogy az új S/X ennek a 3 motoros hajtásláncát kapja meg, akkor logikus az eszement teljesítményhez több energiát is társítani.
Újra teszteltek
Közben a Tesla mérnökei újra kivitték a Plaid Model S prototípust a Nürbrugringre és állítólag az autó futott egy nem hivatalos 7,13-at, ami 10 másodperccel jobb mint a múltkori legjobb idejük. Ezután összepakoltak és visszamentek Amerikába tovább fejleszteni a kocsin.
Időközben felmerült egy olyan pletyka is az interneten, miszerint egészen különleges közvetlen meghajtású lehet az új S/X két hátsó motorja. A füles egy olyan embertől származik, akinek állítólag sikerült a kocsi alá néznie a szerviz-sátorban. A megoldás hasonló lenne mint a Direct Drive rendszerű mosógépeknél, ahol a motor közvetlenül hajtja meg a dobot, így ki van küszöbölve a meghibásodásra hajlamos ékszíjas erőátvitel, a rendszer energia hatékonyabb és csendesebb is. A kerekek közvetlen meghajtásával a Tesla még pontosabban tudná szabályozni a motorteljesítmény átvitelét az aszfaltra és a megoldás kompaktabb és mechanikailag egyszerűbb lenne, de ugyanakkor sok egyéb gyakorlati problémát felvet – így egyelőre erős fenntartásokkal célszerű kezelni az információt.