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 Gyakorlatilag minden lényeges információ kiderült a Ford Mustang-ihletésű villanyautójáról a vasárnapi hivatalos bemutató előtt, miután egy rajongó teljesen véletlenül (ha a különböző URL-címek próbálgatása annak számít) felfedezte, hogy az autógyártó honlapján már fent vannak a Mach-e adatai. A Ford nem sokkal később javította a hibát, és mindent eltüntetett a weboldalról, ám ami egyszer felkerül az internetre, azt többé nem lehet semmissé tenni: vannak képeink, specifikációink, és még áraink is a tisztán elektromos terepjáróhoz. A kiszivárgott infók szerint a Mustang Mach-E először egy limitált szériás First Editionként lesz rendelhető a vasárnapi bemutató után, ami 59 900 dollárról indul, összkerék-meghajtású, közel 5 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órára, 19 colos felnikkel van felszerelve, és a becsült hatótávja az EPA szerint mintegy 270 mérföld, azaz 430 kilométer. Ehhez egy exkluzív fényezés és vörös féknyergek járnak, ami nem lesz elérhető a többi csomagnál. A legolcsóbb változatot Select néven találjuk majd a honlapon, ami 43 895 dollárról (13,3 millió forintról) indul adók és támogatások nélkül, ami igazán nem sok, ha valaki rajong a Mustangokért, és elektromos meghajtással szeretne közlekedni. Ez a változat nagyjából 370 kilométert tud megtenni, AWD és RWD opcióval is kérhető, és még a gyorsulása is azonos az első kiadással, mindössze a felnik kisebbek egy hüvelykkel. 480 kilométeres hatótávnak is örülhet az, aki vagy az 50 600 dolláros Premium, vagy az 52 400 dolláros California Route 1 verziót választja, ez utóbbi viszont egy másodperccel lassabban gyorsul – nem nagy tragédia, de mindannyian tudjuk, hogy ezeknél az ikonikus izomautóknál minden a teljesítményről szól. Éppen ezért készült egy sportosabb GT csomag is, aminél a hatótáv ugyan 370 kilométerre csökken, a 0-100-as (km/h) sprint jó 3 másodperc alatt megvan. A First Edition és a Premium kiadás már 2020 második felében a vásárlóknál lehet, míg a többi változat 2021 elején kerül a piacra. Az akkumulátor kapacitását nem tudjuk, de a honlap annyit említett, hogy 150 kW-os töltőn 47 mérföldnyi hatótáv (75 km) 10 perc alatt tölthető be az aksiba. Töltés tekintetében egyelőre úgy tűnik tehát, hogy a villany-Ford alulmarad a Model Y-nal szemben. Mindez azt jelenti, hogy a Ford valóban nem szállt el az árakkal, és le tudta őket szorítani a Tesla Model Y árkategóriájába. Persze a hatótáv terén a Teslától többet kapunk kicsivel olcsóbban, valamint számos más tényező (pl. Supercharger hálózat) miatt jobb választásnak tűnhet a kaliforniai gyártó modellje, sokak számára mégis inkább a Ford Mach-e lehet a befutó, két okból is: a Mustang hírneve, és jellegzetes, csábító vonalai miatt, valamint egyszerűen azért, mert nem Tesla (ez a gondolkodásmód elsősorban az Egyesült Államokban lehet mérvadó). A Ford egy rendkívül tágas utasteret ígér rengeteg lábhellyel. Az autóban lesz első csomagtartó (frunk), hátul pedig 821 liter csomagtér, ami az ülések lehajtásával a kétszeresére növelhető. A belső fotóról kiderült, hogy egy jókora központi kijelző kapott helyet a műszerfalon, a kormány mögött pedig egy másik képernyő is világít. Ami a külső dizájnt illeti, pont azt kaptuk, amire számíthattunk a kémfotók után. Az autón ott virít a musztáng embléma, nem hiányzik a hármas tagolású hátsólámpa sem, és összességében egy nagyon sportos, izmos terepjárót tervezett a Ford. Aki fel tud nőni a feladathoz, hogy lemondjon a V8 ricsajáról, az biztosan nem fogja szentségtörésnek érezni az elektromos hajtásláncot az amerikai ikon gyomrában. Érdekes azonban, hogy sem a lesifotókon, sem a honlapra feltöltött képeken nem látható kilincs az ajtókon, így azt egyelőre nem tudjuk, hogy hogyan lehet bejutni a kocsiba. A hivatalos információkkal a bemutatót követően jelentkezünk. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!