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 A „Das Goldene Lenkrad”, azaz Arany Kormánykerék, az egyik legrégebbi német autós díj, amelyet a Bild, a Bild am Sonntag és az Auto Bild lapok ítélnek oda minden évben. A két napos tesztvezetésen alapuló kiválasztásban nem újságírók, vagy olvasók, hanem egy szakmai zsűri és autóversenyzők vesznek részt, azonban a finalistákat az olvasói szavazatok alapján válogatják össze. Az idei egyik legérdekesebb díjazott: a Tesla Model 3 – az elismerést személyesen Elon Musk vette át Berlinben. Nem véletlen Az 1976 óta odaítélt elismerés története alatt eddig csak egyetlen egyszer, tavaly maradt el a gála, mivel a dízelbotrány nyomában a lapok szerkesztői úgy ítélték meg, hogy nem lenne megfelelő üzenet olyan cégeket díjazni, amelyek átverték a vásárlóközönséget és az egészségünket tették kockára extra profit reményében. Talán nem is véletlen, hogy a tavalyi erős üzenetet idén egy még mélyebb gyomros követi: a közönség soraiban ülő német autókonszern vezérek szeme láttára jelentették be, hogy a legjobb felső-közép kategóriás autó díját, az Audi A4 és a BMW 3-as előtt idén a Tesla Model 3 viheti haza – a német ipar jelképei helyett egy amerikai villanyautó. Elon Musk és az Arany Kormánykerék. Forrás: Bild Az átadóra személyesen Elon Musk utazott el a cég képviseletében, de nem ez volt az egyetlen oka a Tesla vezér berlini útjának. A nap folyamán találkozott a német politika vezetőivel és megállapodtak róla: Németországban épül meg a Gigafactory 4 a cég európai gyára. Erről bővebben itt írtunk. Tisztelet oda és vissza Musk a színpadon először azon ironizált, hogy milyen vicces, hogy hamarosan – az ő jóvoltukból – lehet, hogy nem is lesz kormánykerék az autókban, most pedig mégis egy erről elnevezett és mintázott díjat kap. Ezután méltatta a német autóipart, az autóik minőségét, majd egy rövid beszélgetést szervezetek közte és a VW csoport vezére Herbert Diess között. Felelevenítették, hogy évente párszor összefutnak különböző rendezvényeken és Diess megjegyezte, hogy milyen sokra tartja Muskot, akit nagy innovátornak nevezett. Hozzátette, a Tesla vezére arra inspirálja az ipar szereplőit, hogy minél jobban teljesítsenek a villanyautózás terén. Mind a két férfi egyetértett abban, hogy a villanyautózásé és az internetre kapcsolt önvezető autóké a jövő. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!