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 2020 decemberétől Oxfordban is fizetniük kell azoknak, akik hagyományos meghajtású járművel akarják szennyezni a belvárost – a zéró emissziós zónáról szóló tervek végleges változatát a napokban tette közzé az oxfordi és az oxfordshirei városi tanács. Az intézkedés részletein 2017 óta dolgoznak az illetékesek, s bár kezdetben valamennyi belsőégésű motorral hajtott járművet ki akartak tiltani a városközpontból, végül egy a londoni ULEZ-hez (Ultra Low Emission Zone) hasonló séma mellett döntöttek, melyben az autósok dönthetnek, hogy leteszik az autót, vagy behajtási díjat fizetnek. Forrás: Oxford City Council Kezdetben egy Vörös Zóna (Red Zone) kerül kialakításra, mely csak néhány utcát fed le a város központjában – aki nem elektromos, vagy más kibocsátásmentes technológiával működő járművel hajtana be ide, annak reggel 7 és este 7 óra között 10 fontot kell fizetnie. Kivétel ez alól a mozgássérültek, valamint a zónában működő vállalkozások járművei, míg az ott lakók 90%-os kedvezményt kapnak a díjból. 2024. december 1-jétől a behajtási díj 20 fontra növekszik, és ekkor már a vállalkozások autói után is fizetendő 10 font. A Vörös Zónában lakók egészen 2030-ig jogosultak a kedvezményre, utána viszont nekik is a teljes összeget kell kifizetniük, ha addig nem váltottak elektromosra. A díjfizetés alóli mentesség minden olyan járműre érvényes, mely megfelel a kormány Plug-in Car Grant kritériumainak, azaz tisztán villanyos, hidrogénhajtású, vagy legalább 70 mérföld elektromos hatótávra képes plug-in hibrid. Forrás: Oxford City Council 2021-2022 környékén a Vörös Zóna körül egy Zöld Zóna (Green Zone) is bevezetésre kerül, mely lefedi a városközpont maradék részét. Ennek részleteit később határozzák meg a döntéshozók, de valószínűleg az Euro 6-os dízel és Euro 4-es benzin kibocsátási standardokat nem teljesítő járművek vezetőit érinti majd a behajtási díj. Az így szerzett bevételt a város törvényileg köteles a helyi közlekedés fejlesztésére fordítani – az önkormányzat többek között pénzügyi támogatással és a töltőhálózat bővítésével fogja segíteni a helyiek elektromosra való átállását. A zéró kibocsátási zóna területén működő busz- és taxitársaságok már előre megegyeztek a városi tanáccsal az elektromos meghajtású flottára való átállásról, így azokat nem sújtja majd a behajtási díj. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!