Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
Herbert Diess a VW vezérigazgatója nem szokott finomkodni, ha a villanyautós átállásról mond véleményt. Már amikor a BMW-nél dolgozott, akkor is emiatt került konfliktusba főnökeivel, amióta pedig az egész VW konszern vezetője, talán Elon Muskon kívül az elektromos autózás egyik legelkötelezettebb híve az autóiparban. Diess nem egyszerűen a környezetvédelmi okok, vagy a jobb vezetési élmény miatt kardoskodik az elektromos autók mellett, hanem meggyőződése, hogy ha a cég nem áll bele mihamarabb a radikális változásokba, akkor nagyon komoly bajba fognak kerülni.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 Burning Platform Most a Die Welt német lap szerzett meg részleteket a VW igazgatótanácsának legfrissebb üléséről, ahol a CEO olyanokat mondott, ami engem leginkább Stephen Elop, a Nokia egykori vezérének elhíresült „burning platform” beszédére emlékeztet, ahol egy brutálisan őszinte körlevéllel próbálta felrázni a cég állományát és felkészítette őket a később bejelentett radikális átalakításra. Bár divatos a dolgokat leegyszerűsítve Elopot felelőssé tenni a Nokia bukásáért, amikor átvette a kormányrudat, a cég sorsa már gyakorlatilag meg volt írva. Ekkoriban egy új készülék kifejlesztése átlagosan 22 hónapig tartott a vállaltnak. Forrás: ZDNet / Statista Bár most utólag Elop szavait könnyű annyival elintézni, hogy na aztán mégis tönkrement a cég mobiltelefon üzletága, én személy szerint lenyűgözőnek tartom, hogy mennyire pontosan látta meg az igazi problémákat a felszín mögött. (Szerintem még csak nem is az ezekre adott válasz volt a rossz, hanem egyszerűen csak 1 évvel elkéstek és már veszett fejsze nyele volt, de ez messzire vezet, ne tegyünk ekkora kitérőt a mobiltelefonok világába). Elop anno nem egyszerűen abban jelölte meg a problémát, hogy a Nokiának nincs megfelelő prémium készüléke az iPhone, vagy elég olcsó belépő okostelefonja a kínai és koreai Android telefonok ellen, de helyesen felismerte, hogy a versenytársak nem pusztán a hardverrel, hanem egy egész ökoszisztémával verik meg őket, a cég által kínált Symbian operációs rendszer pedig alkalmatlan a versenyre. Nincs olyan, hogy too big to fail Diess már többször felhívta a figyelmet rá, hogy téved az aki a VW hatalmas méretei, jelenlegi eladási számai és nyeresége miatt úgy gondolja, hogy érinthetetlenek. A 2008-as világgazdasági válságból származó too big to fail kifejezés arra utal, hogy akkoriban a krízis epicentruméban lévő hatalmas bankok érinthetetlennek tűntek, mindenki úgy gondolta, ezek egyszerűen túl nagyok ahhoz, hogy csődbe tudjanak menni. Tudjuk ennek mi lett a vége. Diess is valami hasonlóra hívja fel a figyelmet. A Volkswagen jelenleg két hatalmas, mindent megváltoztató vihar középpontjában van: az egyik a klímakatasztrófa és az ezáltal generált innovációs kényszer, amely zéró emissziós autókat kíván meg, a másik pedig a digitalizáció, amely alapjaiban fogja megváltoztatni az automobilt mint terméket. Ez a vihar még csak most fog igazán rázendíteni. A fenti idézet Diess múlt csütörtöki zárt ajtók mögötti beszédéből származik és jól mutatja a párhuzamokat azzal, ahogy anno Elop látta a Nokia helyzetét. De itt még nincs vége a hasonlóságoknak. Diess is úgy látja, nem csak arról van szó, hogy mások jobb autót, azaz jobb hardvert építenek majd mint ők. Ránk a piac autógyárként tekint, míg a Teslát tech cégként árazzák be. A jövőben az autók lesznek a legértékesebb, internet képes tömegtermékek. -folytatta a VW vezére a gondolatmenetet. Ezután arról beszélt, hogy a hálózatra kötött autó a benne ülők interneten töltött idejét megduplázhatja és ezért látnak az elemzők ekkora potenciált a Teslában, mint egy digitális platformban. Nekünk pont ugyanide kell eljutnunk. A kérdés csak az: vajon elég gyorsak vagyunk-e ehhez a változáshoz? Az őszinte válasz pedig az, hogy talán igen, de a helyzet egyre kritikusabb. Ha csak a jelenlegi tempóban haladunk előre akkor a dolgok kimenetele egyáltalán nem biztos. És, hogy nem csak én hozom elő a Nokiát, a beszámolók szerint ezután Diess pont a finn céget vette elő példaként. Arról beszélt, hogy miközben továbbra is az ő telefonjaik aksija bírta legtovább, nem ismerték fel merre halad a világ, mivé fog fejlődni a mobil. Aztán jött Steve Jobs és egy számítógépet adott az emberek kezébe mobiltelefon formában. Herbert Diess. Forrás: Wikimedia/Matti Blume Tech cég lesz a VW? Az ipari forradalomhoz hasonló változások előtt állunk. Az autó többé már nem csak közlekedési eszköz, és ez azt is jelenti, hogy a hagyományos, klasszikus autóipari cégeknek végük. Így folytatta Diess, majd arról beszélt, hogy a VW pont a digitalizáció terén van lemaradva, pedig a jövőben technológiai céggé kell válnia. Ehhez egy külön programot fognak indítani, hogy felzárkózzanak. Az ID.3-nak az utcára kell kerülnie és ehhez meg kell oldanunk a jelenlegi problémákat. A VW vezér minden bizonnyal azokra a problémákra utalt, amikről mi is beszámoltunk, miszerint szoftveres gondok miatt augusztusig kel várni az első autók leszállításával. A legfrissebb információk szerint ráadásul brit ID.3 vásárlók azt a tájékoztatást kapták, hogy a 1st Edition utáni első normál kivitelű modellek kiszállítására majd csak 2021 tavaszán kerülhet sor a szigetországban – azt nem tudjuk, hogy ez csak a jobb kormányos autókat érinti-e. Végül a VW vezére arra is kitért, hogy mindeközben az európai kibocsátási kvóták teljesítése végett az e-UP, e-Golf, e-tron és Taycan modelleket is megfelelő számban kell piacra dobniuk amihez gyártási kapacitás és elegendő akkumulátor szükséges. Összefoglalva ez talán a legkeményebb feladat, ami valaha a VW előtt állt. -zárta beszédét a CEO. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL3ZvbHRpZS1lbGV0cm9tb3MtYXV0by1iYW5uZXItMjAyNS0wOS0wNC12YS1zemVwdC0xMzAweDYwMC1rb3ZpLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi92b2x0aWUtZWxldHJvbW9zLWF1dG8tYmFubmVyLTIwMjUtMDktMDQtdmEtc3plcHQtMTMwMHg2MDAta292aS0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!