Egy kupé vagy roadster kialakítású, limitált darabszámú, R típusjelzésű tisztán elektromos sportautó fejlesztését fontolgatja a Volkswagen, ami egyben egy újfajta akkumulátort is magával hozna az I.D.-sorozatba – tudta meg a brit Autocar magazin belső vállalati forrásokból. Az új modell ugyanúgy a MEB padlólemezt használná, mint a széria többi tagja, a teljesítménycentrikus hajtáslánc pedig az ID. R-től jönne, ám a többszörös rekorder pályaautóval ellentétben ez a modell egy megvásárolható utcai fenevad lenne. A MEB platform rugalmasságának köszönhetően előre, illetve hátulra is helyezhetők a villanymotorok, azaz a sportkocsi első-, hátsó-, valamint összkerék-meghajtással is megépülhet. VW I.D.R Pikes Peak Az eredetileg a coloradói Pikes Peak hegyi felfutó rekordjának megdöntésére fejlesztett I.D. R immáron másfél éve reklámozza a németek legújabb generációs villanyautóit csoportosító családnevet, és az elektromos meghajtás képességeit a versenypályákon. Többször is hangoztatta viszont a versenysportért felelős divízió, hogy a 670 lóerős bestia projektjének a márka vásárlói által is megtapasztalható, gyakorlati haszna is lesz, merthogy a versenyzés során gyűjtött adatok és tapasztalatok a VW piacra szánt villanyautóinak fejlesztését is segítik. Az I.D. utcai sportautó például már egy teljesen új, teljesítmény-orientált akkupakkot rejtene a padlólemezében, amit a gyártó házon belül fejleszt az I.D.R aksija alapján. Sven Smeets, a cág Motorsport részlegének igazgatója nem árulhatott el sok részletet az erősebb Volkswagenek számára készített akkumulátorról, ám az bizonyos, hogy más kémia jellemzi majd, és a cellák is másképp lesznek elrendezve a csomagban, mint ahogyan az az ID. 3-ban történt. VW eR1 Február elején a VW bemutatta a Golf-alapú eR1-et, s megerősítette, hogy az R jelzés tovább él a tisztán elektromos I.D.-modellek között is. A wolfsburgi források azt csiripelik, hogy a sportautó még az évtized közepe előtt gyártásba kerül, de valószínűleg nem az első hazavihető R-es típusként, hiszen 2024 környékén az ID.3-hoz is elkészül egy izmosabb verzió.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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!