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 Talán nem kell túlzottan sokat magyaráznunk, mekkora csapást jelnett a koronavírus a globális autóiparnak. A legtöbb vállalatnál zuhantak az értékesítési adatok és esett a nyereség, vagy mínuszos lett a pénzügyi mérleg. Így aztán kisebb csoda volt, hogy a Tesla nyereséget tudott felmutatni az időszak végén – még akkor is, ha tudjuk, hogy ezt jócskán segítette az FCA-val kötött szerződés. Negyedéves jelentés – brutális számokat villantott a Tesla Bár a globális gazdaság most már beindulni látszik így a második negyedév végére, azért még messze nem vagyunk száz százalékon és az időszak egészét nézve sokan borúlátóak. A tőzsdei elemzők például a Daimlernél és a VW-nél is veszteséget prognosztizálnak és a BMW-től is csak szerény nyereséget várnak. A Teslánál viszont egyre több jel mutat arra, hogy ismét előhúznak egy nyuszit a kalapból. Nem lehetetlen Mint arról mi is többször beszámoltunk, a fremonti Tesla gyár március végétől 6 héten át állt, ami nagyon hosszú idő. Bár már javában pörög a cég kínai gyárának termelése, ez önmagában nem lenne elég ahhoz, hogy kompenzálja a központi üzem kiesését, hiszen normál esetben továbbra is itt készül az autók túlnyomó többsége. Így nagyjából 6 heti fremonti és 12 heti sanghaji gyártással számolhatunk a második negyedévre – ráadásul a kaliforniai gyár csak fokozatosan indította be a termelést. Ami a cég malmára hajtja a vizet, az érdekes módon szintén a koronavírushoz kapcsolódik. Mivel már márciusban kezdett leállni az élet Európában és Amerikában, szokatlanul sok, 14.176 autójuk maradt, amit nem tudtak időben kiszállítani a vevőknek, így ez a készlet hozzáadódik a második negyedévi elérhető darabszámhoz. Bár kérdéses volt, indul-e egyáltalán autó ebben a negyedévben Európába, illetve Ázsiába – elég későn nyitott újra Fremont, nem volt, biztos, hogy belefér a szállítási időbe – végül 4 hajó csak elindult, melyek közül 2 Európában, 2 pedig Ázsiában (Korea és Kína) kötött ki. Forrás: ev-slaes.blogspot.com, Villanyautosok.hu becslés A villanyautók értékesítési statisztikáival foglalkozó ev-slaes.blogspot.com elég pontos becslésekkel szokott rendelkezni, az előző év hasonló időszakában például 0,5% pontossággal jelentették a Tesla eladási számait. Mostani adataik szerint a Tesla egyébként 14.793 autót értékesített áprilisban, majd ez a szám 24.607-re nőtt májusban. Becsléseink szerint ha legalább 49 ezer autót ki tudtak szállítani most júniusban, akkor elérik az első negyedéves darabszámot, ami elég volt a szerény profithoz. Spotted the #Tesla semi on the road in Fremont today with a trailer full of Tesla cars. Very neat! pic.twitter.com/gZjHVZ5OXn — Allie 🌸 Eleesehn.bsky.social (@Eleesehn) June 26, 2020 Több mint találgatás Persze a fentiek önmagukban nem jelentenének sokat, egy internetes gyűjtés szerint maguk az elemzők, tesla bloggerek és villanyautós szaklapok is nagyon tág keretek között találgatnak a Q2-es számok kapcsán. https://twitter.com/jamesbuchanan27/status/1277391635215769601 A különböző Tesla fórumok beszámolói és a statisztikákat gyűjtő elemzők alapján júniusban már elég rendesen pörgött a Model Y gyártása és elég nagy volt az aránya a legdrágább Performance modelleknek az új CUV vásárlói között. Kínából is jó hírek érkeztek az állami támogatás kapcsán, aminek kihasználásához a cég árat is csökkentett, valamint megkezdték a helyben gyártott drágább Model 3 variánsok kiszállítását is. Hasít a Tesla Kínában, hozza a papírformát Európában, de a június kemény lehet Ezekre a pletykákra és várakozásokra tett rá egy lapáttal Elon Musk tegnap kiszivárgott belső levele, amiben arra kérte az alkalmazottakat, húzzanak bele a kiszállításokkal az utolsó pár napban, mert karnyújtásnyira van a cég attól, hogy pozitív pénzügyi számokat közölhessen a negyedév végén. „Breaking even is looking super tight. Really makes a difference for every car you build and deliver. Please go all out to ensure victory!” – Elon Musk Ha Tesla most, a világválság közepén, hozza vagy túlszárnyalja az előző negyedéves számokat és akárcsak egy lehelet vékony profitot is fel tud mutatni, az nem csak önmagában lenne szép eredmény, de messzemenő hatásai lesznek. Egyrészt ez azt jelentené, hogy a cég – válság ide, válság oda – egymás után 4 negyedévben termelt nyereséget, másrészt szinte biztosan bekerülne a TSLA részvény az S&P 500 indexbe. Az S&P 500 a Standard & Poor’s egy olyan listája, aminek tagjai a legeredményesebb, legmegbízhatóbb cégek az amerikai tőzsdén. Az elit klubba bejutni több, mint begyűjteni egy plecsnit, hiszen a világ számos nagy befektetési, illetve nyugdíj alapjának belső szabályzata írja elő, hogy a dollármilliárdjaik egy részét kötelezően ezekben a részvényekben kell tartani. Nem szeretnénk, ha bárki is befektetési tanácsnak venné ezt, mindenki csak a saját felelősségére hazardírozzon a pénzével, de elméletileg a bekerülés emiatt egy nagy vásárlási nyomást generálna, hiszen ezek az alapok szinte automatikusan elkezdenének Tesla részvényeket vásárolni. Tehát a részvények árfolyama ismét megindulna felfelé, és a múltbéli nagy ingadozások is mérséklődnének. Elméletileg. Meglátjuk. https://szamveto.hu/sp-500-mi-az-hogy-mukodik-hogyan-vegyek/ Hogy végül hogyan is sikerült a negyedév a Teslának arról a következő pár napban már lesz valami fogalmunk, mert július 1-3 között várható a gyártási és értékesítési darabszámok bejelentése. (Csütörtök, vagy péntek a legvalószínűbb, de mivel a hét utolsó munkanapján most zárva lesz a tőzsde, nem kizárt, hogy a bejelentés hétfőre csúszik). A pénzügyi eredményeket valamikor 3-4 hét múlva tudhatjuk majd meg. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!