Veszélybe került a hatalmas kijelzős kínai villanyautó

Elküldte dolgozóit és július 1-jétől hat hónapra felfüggeszti működését Kínában a Byton a koronavírus hatásainak következtében – tudta meg az InsideEVs a vállalat szóvivőjétől. A 2017-ben alapított start-up az Egyesült Államokban már két hónappal ezelőtt szabadságolta alkalmazottjainak felét, ám akkor még úgy tűnt, hogy a kínai munkálatokat ez nem érinti. Nemrég azonban felröppent a pletyka, miszerint a start-up négyhavi bérrel tartozik az alkalmazottainak, és a számlák kifizetésének elmaradása miatt a szolgáltató lekapcsolta az áramot a pekingi és sanghaji irodáiban, valamint a nankingi gyárában.

Byton M-Byte előszéria (fotó: Facebook / CarNewsChina.com)

A csúcskijelzős villanyautóként is emlegetett M-Byte előszériájának gyártása tavaly ősszel megkezdődött, majd az év elején a járvány miatt leállt, márciusban pedig újraindult, és valamennyi jel arra mutatott, hogy minden a tervek szerint halad. Az ütemterv betartása azt jelentette volna, hogy 2020 vége felé piacra Kínában került volna a gyártó első modellje, 2021-ben pedig Európába is megérkezett volna a 200 kW teljesítményű M-Byte saját bemutatótermeivel együtt.

Ezeknek a terveknek lőttek, és jelenleg az is kérdéses, hogy életben tud-e maradni a Byton. A következő fél évben mindössze a vezetőség egy kis csoportja fog dolgozni, akik a részvényesekkel együtt meghozzák a legfontosabb döntéseket a vállalat jövőjét illetően.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.