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
auto
2024. 04. 16. kedd

Veszélybe került a hatalmas kijelzős kínai villanyautó

elektromos autó

Elküldte dolgozóit és július 1-jétől hat hónapra felfüggeszti működését Kínában a Byton a koronavírus hatásainak következtében – tudta meg az InsideEVs a vállalat szóvivőjétől. A 2017-ben alapított start-up az Egyesült Államokban már két hónappal ezelőtt szabadságolta alkalmazottjainak felét, ám akkor még úgy tűnt, hogy a kínai munkálatokat ez nem érinti. Nemrég azonban felröppent a pletyka, miszerint a start-up négyhavi bérrel tartozik az alkalmazottainak, és a számlák kifizetésének elmaradása miatt a szolgáltató lekapcsolta az áramot a pekingi és sanghaji irodáiban, valamint a nankingi gyárában.

Byton M-Byte előszéria (fotó: Facebook / CarNewsChina.com)

Gyártásban a csúcskijelzős kínai villanyautó

A csúcskijelzős villanyautóként is emlegetett M-Byte előszériájának gyártása tavaly ősszel megkezdődött, majd az év elején a járvány miatt leállt, márciusban pedig újraindult, és valamennyi jel arra mutatott, hogy minden a tervek szerint halad. Az ütemterv betartása azt jelentette volna, hogy 2020 vége felé piacra Kínában került volna a gyártó első modellje, 2021-ben pedig Európába is megérkezett volna a 200 kW teljesítményű M-Byte saját bemutatótermeivel együtt.

2021-től szállítják Európába a Byton M-Byte modelljét

Ezeknek a terveknek lőttek, és jelenleg az is kérdéses, hogy életben tud-e maradni a Byton. A következő fél évben mindössze a vezetőség egy kis csoportja fog dolgozni, akik a részvényesekkel együtt meghozzák a legfontosabb döntéseket a vállalat jövőjét illetően.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.