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 Az elektromos autók annyira környezetbarátak, amennyire a gyártásuk és üzemeltetésük során felhasznált áramot környezetbarát módon termelik. Magyarország jó helyzetben van az energiamixünket az Európai Uniós átlaghoz viszonyítva, ennek fő oka elsősorban az, hogy áramtermelésünk jelentős részét a paksi atomerőmű biztosítja. Paks2, a tervezett új atomerőmű már évek óta napirenden van. A Greenpeace ma sajtóközleményt adott ki, ugyanis a kormányzati kommunikáció szerint ma tervezik az építési engedélyt benyújtani. A Greenpeace közleménye két fontos tényezőre hívja fel a figyelmet. Egyrészt a beruházás az eredeti tervekhez képest jelentős késésben van, ami a tervezett költségvetéshez képest komoly növekedést eredményezhet. A költségek növekedése pedig vagy az áramár növekedését vagy az építkezésre fordítandó adóforintok növekedését okozza majd. Mindkét esetben az ország lakossága fizeti majd meg a felárat. Az EU-ban csökken az atomenergia aránya (forrás: Greenpeace/World Nuclear Industry Status Report 2019) A szervezet másik fontos szempontja, hogy az atomerőmű építése szembe megy az Európában és világszerte egyaránt tapasztalható trendekkel. Más országok (a szén mellett) az atomenergia arányának csökkentésére és a megújuló energiatermelés fejlesztésére törekednek, miközben Magyarországon 2006-tól nem adtak ki építési engedélyt új szélerőmű építésére. Bár a napelemes kapacitások hazánkban is jelentős mértékben növekedtek az elmúlt években, ez a trend még elmarad az elvárhatótól. A Greenpeace az alábbi kérésekkel, javaslatokkal fordult a kormányhoz: Tegye lehetővé újra a szélerőművek engedélyeztetését Magyarországon. Csökkentse a napelemek és napelemes rendszerek áfáját 27%-ról a kedvezményes 5%-ra. Csökkentse a napelemeket sújtó, magas környezetvédelmi termékdíjat legalább az uniós szintre, és vonja vissza a háztartási erőművekre vonatkozó elosztói teljesítménydíjat. Kedvezményes hitelekkel támogassa a lakosság napenergiás beruházásait. Biztosítson gyors, egyszerű ügyintézést, lakossági tanácsadást a zöld energetikai beruházásokra. Tegyen elérhetővé érdemi támogatási programokat, ösztönzőket energiahatékonysági és -takarékossági beruházásokra. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!