Minden új McDonalds villámtöltővel épül az Egyesült Királyságban
Az Egyesült Királyságban egyre komolyabban veszik az elektromobilitást. A közelmúltban számos hírünkben számoltunk be az intenzív töltőtelepítésekről és a kormányzat által bevezetett ösztönzőkről, például Angliában is zöld rendszámot kapnak az elektromos autók. A kínai gyártók is egyértelműen kiemelt piacként tekintenek a szigetországra. Igaz ennek hátterében az is ott lehet, hogy számos klasszikus brit márkanév jelenleg kínai tulajdonban van, így Nagy-Britanniában jól csengő, régi bevezetett márkanéven tudják kínálni elektromos modelljeiket a távolkeleti gyártók. Többek között ilyen az MG ZS EV, amely méreteit tekintve leginkább a Hyundai Konával hasonlítható össze.
Ezúttal a McDonald’s kezd nagyszabású villámtöltő telepítési programba a CNBC beszámolója szerint. Hétfőn Paul Pomroy, aki az étteremlánc Egyesült-Királyság és Írország régiójának vezérigazgatója, elmondta, hogy mostantól minden új építésű, autós kiszolgáló ablakkal rendelkező, drive-thru rendszerű étteremben villámtöltőt is telepíteni fognak. Ezen kívül a már meglévő éttermek is kapnak töltőt, legalábbis ahol ez megvalósítható. A töltőinfrastruktúra telepítéséhez a McDonald’s szerződést kötött egy iparági specialistával, az InstaVolt nevű vállalattal. „Az együttműködésünk nem csak azok számára jelent valódi előrelépést, akik már elektromos járművel közlekednek, hanem a váltást fontolgatók számára is.” – tette hozzá Pomroy.
A villanyautósok száma márpedig robbanásszerűen növekszik az országban. Az autógyártók és kereskedők szövetségének (SMMT) adatai szerint az új autók regisztrációja az Egyesült Királyságban a koronavírus hatására májusban 89%-kal csökkent 2019 hasonló időszakához viszonyítva, miközben a forgalomba helyezett elektromos járművek száma 21,5%-kal növekedni tudott. Mielőtt a világjárvány lecsapott az autópiacra is, az akkumulátoros elektromos járművek száma villámgyorsan növekedett. 2019-ben 37 850 db villanyautót helyeztek forgalomba, amely 144%-os növekedést jelent 2018-hoz képest (15 510 db).
A felmérések szerint a villanyautóra váltás egyik legfontosabb visszatartó tényezője még mindig a „hatótávpara”, azaz a lemerüléstől való félelem. Erre a problémára a töltőinfrastruktúra fejlődése lehet a gyógyír, hiszen ha az emberek bármerre járnak, villanyautó-töltőkbe botlanak, akkor nem fognak azon aggódni, hogy a hosszabb utazások során nem tudnak majd tölteni.
A McDonald’s nem csak az Egyesült Királyságban veszi egyre komolyabban a villanyautós vendégek töltési igényeit, ugyanis az elmúlt években világszerte számos étterem parkolójába telepítettek villámtöltőket. Ebben a tekintetben Hollandia és Svédország jár az élen.