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 A Seat barcelonai központjában tartott mai sajtótájékoztatón elhangzottaknak sokan nem fognak örülni: a Seat el-Bornként a 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott villanyautó az önálló entitássá alakított Cupra alá kerül, s ezzel a legelső tisztán elektromos modell lesz a teljesítményorientált márka kínálatában. A jelenlévők és az online közvetítésbe bekapcsolódott újságírók érdeklődésére azt a választ adták a vállalat vezetői, hogy a dizájn és a műszaki tudás szempontjából számos módosításra adódott lehetőség az autón, ami által az el-Born egy egészen más pozíciót foglalhat el a piacon, mint amit eddig a Volkswagen Csoport szánt neki. Ám ez a váltás bizonyára a villanyautó árcéduláján szereplő számra is jelentős hatással lesz. A még a Seat emblémáját viselő tanulmányhoz képest némileg megváltozott az el-Born dizájnja, hiszen a külsőnek immáron egy sportos, vad látvánnyal kell magához csalogatnia a vásárlókat. Érdekes módon az autó most még koncepciósabbnak is néz ki, mint amikor a Volkswagen ID. 3 picivel formásabb hasonmásaként láthattuk, hiszen a Cuprának van egy meglehetősen jellegzetes, kissé űrhajós dizájnnyelvezete – elég csak megnézni például a Tavascan tanulmányt. Azt nem tudni biztosan, hogy az el-Born megőrzi-e ezt a köntösét a zwickaui gyártósorig, vagy alakítanak még rajta a formatervezők, de kétségtelen, hogy az emblémaváltás nagyon jót tett a stílusnak. Itt a Seat első teljesen elektromos autója A specifikációknak szintén, hiszen az autó nettó 77 kWh (bruttó 82 kWh) aksival megy gyártásba, míg a koncepció 64 kWh-val mutatkozott be tavaly. Ennek köze lehet ahhoz, hogy a fejlesztők felpiszkálták a teljesítményt, bár azt nem árulták el, hogy hány lóerőt tud majd az el-Born hátsó tengelyre helyezett villanymotorja. A hatótáv 500 kilométer körül alakul, és ideális esetben fél óra alatt akár 260 kilométerre elegendő energiát is be lehet tölteni majd az aksiba. A villanyos Cupra lesz az első elektromos autó a VW MEB-platformján, ahol a teljesítmény kapja a főszerepet. Ennek megfelelően változott az utastér is, többek között egy sportosabb kormánydizájnnal, illetve sportülésekkel. A Cupra el-Born 2021-ben kerül a piacra. A sajtótájékoztatón a Seat vezetősége egy 5 milliárd eurós K+F befektetést is bejelentett a 2020-2025 közötti időszakra, mellyel a spanyolok elsősorban a modellpaletta elektromosítását, valamint a martorelli gyár felújítását támogatják. A tervek szerint a Barcelona közelében fekvő létesítményben 2025-től gyártanak majd tisztán elektromos modelleket, de addig ne számítsunk nagy villanyautó-dömpingre, hiszen Wayne Griffiths marketingigazgató szerint a Cupra el-Born és a Seat Mii Electric bőven elég lesz a piacra az évtized közepéig. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!