Évi félmillió elektromos BMW-hez készül hajtáslánc Dingolfingban

Új kutatás-fejlesztési központot nyitott dingolfingi gyárának szomszédságában a BMW, és elindította ötödik generációs eDrive elektromos hajtásláncának sorozatgyártását, amely elsőként a Kínában nyár végétől gyártott iX3 sportterepjárót mozgatja majd. A prémium német márka hálózatról tölthető modelljei számára 2013 óta készülnek alkatrészek Dingolfingban, de az újonnan átadott, több mint 500 millió eurós befektetésből épített létesítmény jelentős mértékben megnöveli a termelés kapacitását: 2022-re évente legalább félmillió elektromos autó hajtásláncához fogja biztosítani az alkatrészeket. A technológia sem marad a régi, hiszen az eDrive legújabb nemzedéke egy vadonatúj kompakt fejlesztést alkalmaz, amely egy házban egyesíti az elektromos motort, az automataváltót és a vezérlőelektronikát.

A külső áramforrásból tölthető hajtáslánc-rendszerekre specializálódott gyártási terület a 2015-ös 8000 négyzetméterről 80 000 négyzetméterre nő, továbbá középtávon az itt dolgozók ezer fős létszáma is megduplázódik. Eleinte nyolc gyártósoron készülnek majd a magas feszültségű akkumulátorok és villanymotorok, de hamarosan ez is további négy gyártósorral bővül.

Jelenleg kettő teljesen elektromos meghajtású modell szerepel a BMW Group kínálatában (BMW i3 és Mini Cooper SE), de 2023-ra a müncheni vállalat mintegy 25 elektromosított modelljének körülbelül felébe már nem fog bekerülni a belsőégésű motor. A modellpaletta folyamatos bővítésével a tervek szerint 2021-re minden negyedik, 2025-re minden harmadik, 2030-ra pedig minden második Európában értékesített autó hálózatról tölthető hajtáslánccal találja meg gazdáját.

A dingolfingi gyár bővítése is a „választás szabadsága” jegyében történik, azaz a BMW olyan rugalmas termelési struktúrát alakít ki, amelynél valamennyi hajtáslánc-technológia gyártása – beleértve a tisztán elektromosat, plug-in hibridet, és hagyományost – egyetlen gyártósoron történhet. A létesítmény első, valamennyi meghajtásmódra alkalmassá tett modellje a 7-es sorozat lesz, amit benzinmotorral, dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánccal, illetve tisztán elektromos meghajtással is kérhetnek majd a vásárlók.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.