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
auto
2024. 03. 29. péntek

Évi félmillió elektromos BMW-hez készül hajtáslánc Dingolfingban

Új kutatás-fejlesztési központot nyitott dingolfingi gyárának szomszédságában a BMW, és elindította ötödik generációs eDrive elektromos hajtásláncának sorozatgyártását, amely elsőként a Kínában nyár végétől gyártott iX3 sportterepjárót mozgatja majd. A prémium német márka hálózatról tölthető modelljei számára 2013 óta készülnek alkatrészek Dingolfingban, de az újonnan átadott, több mint 500 millió eurós befektetésből épített létesítmény jelentős mértékben megnöveli a termelés kapacitását: 2022-re évente legalább félmillió elektromos autó hajtásláncához fogja biztosítani az alkatrészeket. A technológia sem marad a régi, hiszen az eDrive legújabb nemzedéke egy vadonatúj kompakt fejlesztést alkalmaz, amely egy házban egyesíti az elektromos motort, az automataváltót és a vezérlőelektronikát.

A külső áramforrásból tölthető hajtáslánc-rendszerekre specializálódott gyártási terület a 2015-ös 8000 négyzetméterről 80 000 négyzetméterre nő, továbbá középtávon az itt dolgozók ezer fős létszáma is megduplázódik. Eleinte nyolc gyártósoron készülnek majd a magas feszültségű akkumulátorok és villanymotorok, de hamarosan ez is további négy gyártósorral bővül.

Jelenleg kettő teljesen elektromos meghajtású modell szerepel a BMW Group kínálatában (BMW i3 és Mini Cooper SE), de 2023-ra a müncheni vállalat mintegy 25 elektromosított modelljének körülbelül felébe már nem fog bekerülni a belsőégésű motor. A modellpaletta folyamatos bővítésével a tervek szerint 2021-re minden negyedik, 2025-re minden harmadik, 2030-ra pedig minden második Európában értékesített autó hálózatról tölthető hajtáslánccal találja meg gazdáját.

A dingolfingi gyár bővítése is a „választás szabadsága” jegyében történik, azaz a BMW olyan rugalmas termelési struktúrát alakít ki, amelynél valamennyi hajtáslánc-technológia gyártása – beleértve a tisztán elektromosat, plug-in hibridet, és hagyományost – egyetlen gyártósoron történhet. A létesítmény első, valamennyi meghajtásmódra alkalmassá tett modellje a 7-es sorozat lesz, amit benzinmotorral, dízelmotorral, plug-in hibrid hajtáslánccal, illetve tisztán elektromos meghajtással is kérhetnek majd a vásárlók.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.