Az elmúlt hétvégén azok is láthattak villanyautót a képernyőkön, akiket a hagyományos motorsport iránti rajongás szögezett le a televíziók elé, a 88. alkalommal megrendezett 24 órás Le Mans-i futam kiegészítő versenysorozataként futó Porsche Carrera Cup Deutschland versenyautóit ugyanis egy Taycan Turbo biztonsági autó vezette fel a rajtvonalhoz. Habár a fekete-fehér-piros köntösbe bújtatott tisztán elektromos Safety Car erre a különleges alkalomra készült – most van az 50. évfordulója annak, hogy a Porsche összesítettben először győzedelmeskedett a világhírű francia versenyen – a 911 GT3-asok kupájának mind a 11 összecsapásán ez a jármű ügyel majd a pilóták biztonságára. A megtisztelő feladat nem hullott csak úgy a Taycan ölébe, először bizonyítania kellett rátermettségét: míg az összes versenyautót teherautón szállította Franciaországba a Porsche, addig a biztonsági autónak a saját kerekein kellett megtennie a Bietigheim-Bissingen városában található központ és Le Mans közötti mintegy 830 kilométeres távolságot, nem kis meglepetést okozva a borvidékek szerpentinjein és az idilli kisvárosok utcáin. A Porsche Destination Charging töltőhálózatot, valamint az IONITY villámtöltőit használva késlekedés nélkül megérkezett úti céljához az 500 kW teljesítményű villanyautó, így szombaton be is mutatkozott a közönség előtt a Circuit de la Sarthe versenypályán.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 A Taycan nem az első konnektoros Safety Car, a plug-in hibrid BMW i8 Roadster, és korábban a Coupé változat is tündökölt ebben a pozícióban a Formula E futamokon. Biztosak lehetünk már abban is, hogy a nem túl távoli jövőben nem csak előfutóként, biztonsági autóként, de versenyzőként is megjelenik az elektromos hajtás a 24 órás versenyen, az alábbi Tweet szerint a Peugeot 2022-re készül. The Peugeot #LeMansHypercar project officially starts now! We reveal the category and exclusive drafts for @peugeotsport's 2022 electrified return to @FIAWEC racing with @TotalRacingENG here https://t.co/5EXSpxqxwf#NeoPerformance #PioneeringPerformanceAgain @24hoursoflemans pic.twitter.com/KXqtj84O7G — Peugeot (@Peugeot) September 18, 2020 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!