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
auto
2024. 07. 25. csütörtök

Herbert Diess azon kevés autóipari vezető közé tartozik, aki nem rejti véka alá, hogy komoly versenytársként tekint a Teslára. Linkedin profilján egy tesztet követően elismerő szavakkal beszélt a Tesla Model Y-ról, sőt a Volkswagen számára referenciaként állította be. Úgy tűnik ez a vélemény valóban őszinte lehetett, nem csak a külvilágnak szólt, ugyanis a reddit-re felkerült egy – állítólag – belső felhasználásra készült Volkswagen anyag, amely a hamarosan bemutatkozó ID.4-et hasonlítja össze a Teslával.

Herbert Diess is kipróbálta a Model Y-t

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

A dokumentum tartalmazza a legfontosabb méreteket, megtudhatjuk például, hogy bár az ID.4 karosszériája 17 cm-rel rövidebb, az utastér mégis 6 cm-rel tágasabb, ami a 124 mm-rel rövidebb tengelytáv mellett különösen jó belső helykihasználásról tanúskodik. A rövidebb tengelytáv jótékony hatással van az autó városi mozgékonyságára, a VW fordulóköre ugyanis közel két méterrel kisebb.

Az autók akkumulátor kapacitása szinte hajszálra megegyezik, és a dokumentum a WLTP hatótávot is egyformának tekinti, bár a Tesla esetében 17 km-rel kisebb érték szerepel a táblázatban, ez viszont még nem lehet végleges érték, hiszen a Model Y még nem rendelkezik hivatalos európai mérési ciklus szerinti hatótávval.

A Volkswagen előnyei között szerepel a minőségi belső kialakítás és a kiépült márkakereskedői hálózat, a Tesla viszont erősebb szoftverben. Maximális töltési teljesítményben a Tesla jelentős előnnyel rendelkezik, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a gyakorlatban a töltési karakterisztika fontosabb, mint a csúcsteljesítmény. Mivel a maximumot a Teslák jellemzően csak egy szűk, ráadásul alacsony töltöttségi tartományban képesek elérni, így bár az ID.4 maximális értéke csak fele a Model Y-hoz viszonyítva, a töltési idő egészen biztosan nem lesz kétszerese. Egy nemrég kiadott videó szerint az ID.4 még 95%-os töltöttségnél is vállalható teljesítménnyel tölthető.

Gyorsan feltölthető a MEB platform legnagyobb akkuja

Gyorsulásban szintén lényegesen jobban teljesít a Tesla, erről azonban el kell ismerni, hogy bár alkalmanként jól esik odataposni egy-egy villanyautónak, a valós életben a többség ezt nem igazán szokta kihasználni. A dokumentum legkomolyabb előnyként a 10 000 euróval kedvezőbb árat sorolja fel az ID.4 mellett, erről azonban nem árt megjegyezni, hogy a táblázatban a Model Y amerikai ára szerepel, viszont az európai piacra a berlini gyárban készülnek majd az autók, így a VW árelőnye ennél kisebb lehet, hiszen az árat nem terheli majd szállítási költség és vám. Ezen kívül a Berlinben alkalmazott gyártási technológia is fejlettebb lesz, így várhatóan a gyártási költségek csökkenése tovább olvaszthatja az ID.4 előnyét.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.