Hatótáv-versenyen diadalmaskodott a kicsi elektromos Peugeot

Idén júniusban hatodik alkalommal került megrendezésre Litvániában az ország legnagyobb töltőhálózatának üzemeltetőjéről elnevezett Ignitis ON hatótáv-verseny, melynek maximum 50 kWh kapacitású kategóriájában a helyi autópiacon éppen egy nappal korábban megjelent villanyautó, a Peugeot e-208-as győzedelmeskedett. Az évek óta nagy érdeklődésnek örvendő rendezvény célja érdekfeszítő módon bemutatni az elektromos meghajtású járműveket a lakosságnak, de a futam éppen annyira szól a kibocsátásmentes technológiáról, mint amennyire Litvánia történelmi és kulturális értékeiről.

Valamennyi versenyző a fővárosból, Vilniusból indult, és Druskininkai városába kellett megérkeznie, azzal a csavarral, hogy a két település között legalább 300 (a másik, 50 kWh feletti kategóriában 500) kilométert kellett vezetniük, érintve három, egy megadott listából tetszőlegesen kiválasztott nevezetességet. A győztes az a csapat, mely ezt a kirándulást a legrövidebb idő alatt teljesíti, így a versenyzőknek nem csupán a felkeresett látnivalókat és az útvonalat szükséges gondosan megválasztani, hanem azt is, hogy hol, és mennyi időre csatlakoznak rá a töltőre.

Advertisement

A két autós szakújságíró és rutinos villanyautós, Vitoldas Milius és Aidas Bubinas, bízva a Peugeot 208 tisztán elektromos változatának hatótávolságában, egy teljesen töltésmentes stratégiát választottak, ami sikeresnek is bizonyult: 3 óra 59 perc alatt összesen 305 kilométert tettek meg utántöltés nélkül, és 4 kilométerre elegendő energia még maradt is az autó 50 kWh-s akkumulátorában. A páros szinte mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel haladt, de ahol csak lehetett, igyekeztek elkerülni az autópályát, egyedül a Vilnius-Ukmergė közötti szakaszon voltak kénytelenek felhajtani a sztrádára, de itt is 100 km/h-n korlátozták a sebességüket az alacsonyabb fogyasztás érdekében. A kategória második befutója 4 perccel maradt le a Peugeot-tól, ez egy Hyundai IONIQ volt, csakúgy, mint a harmadik helyezett.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egyszerre 2,5 gyárat épít a Tesla

A litvániai országjárás nem az egyetlen rendezvény volt, ahol az e-208 versenyautóként bizonyította rátermettségét a nyáron. Csehországban július elején szintén a premierjével kötötte össze győzelmét a villanyautó az ECO Energy Rally Bohemia elnevezésű autóverseny alternatív meghajtású járművei között, ahol Jan Novotný és navigátora, Petr Jakušev a gyártók versenyében, a tisztán elektromos autók kategóriájában, és összesítettben is megszerezte az arany színű kupát. A hasonló versenyekben már komoly tapasztalattal rendelkező versenyzőké volt a legelső Peugeot e-208-as cseh földön.

Jean-Philippe Imparato, a Peugeot vezérigazgatója korábban úgy fogalmazott, hogy a motorsportnak kizárólag akkor van értelme, ha elektromossá válik, és ennek megfelelően a francia autógyártónál is készülnek a teljesítmény-centrikus modellváltozatok, melyek a GTi vonalat viszik tovább PSE (Peugeot Sport Engineered) néven. A sportos család tagja lesz az 508 plug-in hibrid PSE, a 3008 plug-in hibrid PSE, míg a tisztán elektromosok között az e-208-hoz van tervben erősebb verzió.

Elektromos autót használsz?