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
auto

Financial Times: még legalább 3 évig nem lesz villany VW Polo

elektromos autó
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

Nem nagy titok, hogy az ID.3 és az ID.4 után a VW csoportnál tervben vannak kisebb elektromos autók is, amelyekkel a cég márkái még alacsonyabb árkategóriában tudnak majd piacra lépni villanyautóikkal. Úgy néz ki azonban, hogy erre még egy darabig várni kell.

ID.1? ID.2?

A tekintélyes gazdasági lap a The Financial Times (FT) legfrissebb írása szerint, módjukban volt betekinteni a német konszern termékbevezetési terveibe, és a következő 5 évben egy tucat villanyautót fog bemutatni a vállalatcsoport. Nem jó hír azonban az olcsóbb modellekre vágyóknak, hogy a kisebb, az FT szerint Polo méretű változatokra még várni kell legalább három évet.

A modell a cég belső dokumentumaiban csak „kis BEV”, azaz kis elektromos autó néven szerepel egyelőre, így nem tudjuk mennyire helytálló a lap VW Polo referenciája. Azt eddig is tudtuk, hogy miután leáll az e-up!/Citigo iV/Mii electric trió gyártása, kis szünet következik, mielőtt megjön a MEB (Light) platformon az autó. Ezt az autót az egyszerűség kedvéért nevezzük ID.1-nek, feltételezve, hogy azonos kategóriába jön, mint az elődök. Az viszont egyelőre nem tiszta, hogy az FT újságírói erről a kocsiról olvastak-e a belső doksikban, vagy esetleg az ID.1 és az ID.3 közötti, ténylegesen Polo méretű modellről tudtunk meg most valamit – ezt hívhatjuk akár ID.2-nek is. Amennyiben ez utóbbiról van szó, az valóban újdonság, mert erről sokat eddig nem lehetett tudni, inkább csak következtethettünk rá abból, hogy a VW 45 kWh kapacitásig tervezi skálázni az olcsóbbik padlólemez aksiját, és jelenleg még tátong egy űr az e-up! méretű szupermini és az ID.3 között. A 45 kWh egyébként nagyjából megfelelne a francia riválisok kisautói nettó aksi kapacitásának – 3 év múlva.

20-25.000 euró

A lap értesülései szerint az autó várható ára 20-25 ezer euró lehet – amit persze ilyenkor általában a német áfával kell érteni. Így ezt az autót forintban kifejezve 8-9 millió közé várhatjuk. Ha arra gondolunk, hogy ez majd 2023-ban érkezhet meg, akkor egy picit kérdéses, mennyire jó ár ez, hiszen addigra már bőven itt lesz a villany-Dacia, de ennyit csökkenhet akár a Zoe, vagy az e-208/Corsa-e ára is 3 év alatt. Sőt, 3 év múlva az sem kizárt, hogy Berlinben már gyártják majd a legújabb, legkisebb Teslát is.

Jelenleg azonban a VW saját számai szerint nem tudnák még gazdaságosan gyártani ezt a kisautót, és úgy döntöttek, nem fogják csak azért veszteséggel piacra dobni, hogy piaci részesedést szerezzenek.

VW e-Up

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.