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
auto

Örökös téma a villanyautósok között, hogy a Tesla miért nem teszi elérhetővé Supercharger-hálózatát más autógyártók járművei számára. Ez kétségtelenül win-win szituációnak tűnik, hiszen a műszaki korlátok lebontásával a világ legkiterjedtebb elektromos töltőhálózata nyílna meg a villanyautósok előtt, miközben Elon Musk céde gigászi összegeket seperhetne be a használati jogért cserébe, amit például a teslások töltési díjának csökkentésére is fordíthatna.

Forrás: Nextmove

A Tesla korábban többször is jelezte, hogy hajlandó tárgyalni vetélytársaival a Superchargerek megosztásáról, legutóbb például Grace Tao, a vállalat kínai kirendeltségének alelnöke beszélt erről nyilvánosan december elején. Arról is pletykáltak már, hogy vannak autógyártók, melyek már megkezdték az egyeztetést a kaliforniai vállalattal, de erre ez idáig semmilyen bizonyítékot nem kaptunk.

Szeptemberben egy rövid időre elérhetővé vált a Superchargerek világa Európában más gyártók autói számára is, ám mint utólag kiderült ez a nyitás nem egy megállapodásnak, hanem egy műszaki hibának volt köszönhető. A problémát a Tesla mérnökei természetesen villámgyorsan javították is, az oszlopok néhány órán belül megkapták a szükséges frissítéseket.

Superchargeren tölt az e-Golf, Zoe és Ioniq?

Musk legújabb Twitter-kommentje azonban egy új fejlemény az ügyben. Marques Brownlee, ismert youtuber, aki többször is készített már interjút a Tesla vezérigazgatójával, rákérdezett, hogy miért nem élnek az autógyártók a Teslák által kínált lehetőséggel, mire Musk azt felelte, hogy valójában élnek, de csak mérsékelten. Hozzátette: a Superchargerek meg lesznek nyitva más vállalatok autói számára.

Hogy pontosan mire utalt Musk, azt nem tudjuk, de gyanítjuk, hogy van már legalább egy olyan gyártó, amelyik komolyan érdeklődik a Supercharger-használat iránt. A szemfüles hírportálok például kiszúrták, hogy a nemrég bemutatott, 1600 kilométer hatótávú szuperhatékony Apterán a Tesla töltőcsatlakozója látható. Az InsideEVs szerint elképzelhető, hogy a start-up engedélyt kért a Supercharger-hálózat használatára a prototípusokhoz, amire ráhúzhatjuk, hogy kezdetlegesen megnyílt a Tesla-töltőhálózat, de hivatalos információ nincs arról, hogy az Aptera vásárlói valóban a Superchargereken tölthetik majd háromkerekű autóikat. Mindazonáltal Európában könnyebben hozzáférhetnének a versenytársak a töltőkhöz, hiszen itt már CCS2 csatlakozóval vannak felszerelve az oszlopok.

Címlapkép: Nextmove

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.