A Seat és a Cupra hétfői sajtótájékoztatóján ismét előtérbe kerültek az elektromobilitási tervek, amelyek kapcsán Wayne Griffiths, a Cupra vezére bejelentette, hogy végre megszületett a döntés a Tavascan sportterepjáró sorsáról: a villanyautó 2024-ben sorozatgyártásba kerül. A spanyol márka igazgatója korábban többször is hangoztatta, hogy a legnagyobb álma válna valóra, ha a 2019-es Frankfurti Autószalonon kiállított koncepció megvalósítására rábólintana a vezetőség. A Tavascan a Volkswagen Csoport MEB padlólemezét használja majd, és látványos, kupés formájával valószínűleg a VW ID.5-höz áll majd a legközelebb. A tanulmányt egy duplamotoros hajtáslánccal készítette el a vállalat 302 lóerős összteljesítménnyel és közel 6,5 másodperces 100-as sprinttel, amihez egy 77 kWh-s akkucsomag biztosít körülbelül 450 km-re elegendő energiát. Azt egyelőre nem tudni, hogy ezen módosítanak-e a fejlesztők a martorelli központban, de az biztos, hogy az autó a sportos teljesítményre lesz kihegyezve. A Tavascant a második tisztán elektromos modelljének szánja a Cupra az idén piacra kerülő Born után, ami azt is jelenti, hogy a 2022-2023-as évre nincsenek (publikus) tervek villanyautó-fronton.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 Spanyol villanyautó is épül idén a Volkswagen német gyárában A Seat megerősítette, hogy a VW MEB padlólemezének kisebb változata 2025-ben egy Seat Arona méretű kompakt városi crossovernek ad majd alapot, melynek ára várhatóan 20 ezer euró környékéről indul. Terveik szerint az összes MEB-Lite padlólemezes kisautó – évi mintegy 500.000 darabot – márkától függetlenül a Barcelona melletti gyárban készül. Ehhez a projekthez azonban a spanyol kormány és az Európai Bizottság támogatását várja a vállalat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!