Spanyol villanyautó is épül idén a Volkswagen német gyárában

Meghatározó év lesz az idei a Cupra számára, hat konnektoros hibrid típus mellett ugyanis már egy teljesen elektromos meghajtású modell, az el-Born is a Seatból kivált spanyol márka oldalán fogja hirdetni a teljesítmény és az elektrifikáció tökéletes összhangját. A Cupra, mint különálló autógyártó születésének harmadik évfordulóján tartott előadáson Wayne Griffiths igazgató elmondta, hogy a három év alatt eladott 65.000 autó minden várakozáson túlmutat, ráadásul a márka a járványhelyzet ellenére növekedni tudott, ami erőt ad a még keményebb folytatáshoz: 2021-ben duplázni szeretnék a tavalyi eladásokat.

Az idei évre kitűzött növekedési stratégia egyik fő pillére a termékkínálat elektromosítása. A Cupra portfóliójában jelenleg két modell, a León és a Formentor kínál plug-in hibrid változatot, ez utóbbi egyébként az első olyan modell a márkánál, amely teljesen saját, azaz a Seattól függetlenül készült. A Formentor e-Hybrid a napokban ment gyártásba, kiszállítása márciustól esedékes. Két variánsban csatlakozik a már piacon lévő León e-Hybrid és e-Hybrid Sportstourer típusokhoz, 242, illetve 201 lóerős meghajtással, az elektromos tárolását mindkét esetben egy 13 kWh kapacitású akkucsomag végzi, 55 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal. 2021 végéig tehát még két új PHEV bevezetése várható a Cuprától, amelyekről egyelőre nem osztott meg további információt.

EZT OLVASTAD MÁR?  Vehicle to Grid (V2G) mintaprojekt Magyarországon
Cupra Formentor e-Hybrid

A főszerepet azonban az el-Born kapja, amely a Volkswagen MEB padlólemezén a Cupra első tisztán elektromos modelljeként tartja távol a márkát a szigorú EU-s CO2-bírságtól, s emellett új, az elektromobilitásban már élenjáró piacokon is segít megerősíteni a spanyolok jelenlétét. A Volkswagen ID.3 unokatestvére egy vadonatúj értékesítési modellt is magával hoz, amelyben a kereskedések erőteljesebben kötődnek az online világhoz. A vásárláson túl az el-Born feliratkozás útján, havidíjas formában is elérhetővé válik majd. Gyártásának a németországi Zwickau ad otthont 2021 második felétől – az anyacég itt már gyártósorra vitte a VW ID.3-at és az ID.4-et, de elindult az ID.5 SUV kupé elősorozatának gyártása is.

Griffiths korábban már említette, de most ismét megerősítette, hogy a fejlesztők keményen dolgoznak azon, hogy a 2019-ben bemutatott tisztán villanyos Tavascan tanulmány is gyártásba mehessen, igaz, erre valószínűleg nem fog sor kerülni 2024-nél előbb.

Az elkövetkezendő évekre egy kis méretű villanyautó piacra dobását is eltervezte a cég, mely méretben a Seat Ibizához, és a Volkswagen Polóhoz hasonlít. A vezérigazgató szerint ez nem csupán egy autó lesz, hanem az egész spanyol autóipar jövője, mivel tömegek számára biztosít majd olcsó, és kibocsátásmentes közlekedési lehetőséget. A városi kisautó legkésőbb 2025-ben érkezne a vásárlókhoz, s a műszaki alapot ennek is a VW adja, így vélhetően a MEB kisebb autókhoz (ID.1/ID.2) tervezett változata kerül alá.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.