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 Amikor azt mondom, hogy meglepett mindenkit a Tesla idei első negyedéves teljesítménye, az már szinte a közhelyek kategóriájába tartozik, de most olyan eladási adatokat szállított a cég, amit még gyakorlott Tesla követők, így jómagam sem várt. Ez volt a cég történetének eddigi legsikeresebb negyedéve. Minden rekord Amikor a Tesla negyedéves számairól beszélünk, mindig elmondjuk, hogy az autóeladások alapvetően nagyon ciklikusak – az év első negyedéve a leggyengébb, az utolsó pedig a legerősebb. Így az adatokat érdemes mindig az előző év azonos időszakához hasonlítani, és (szándékosan?) félrevezetőek azok a szalagcímek, amelyek az eladásokat az előző három hónappal vetik össze. Most azonban olyat tett le az asztalra a kaliforniai vállalat, amire eddig nem volt példa: az idei első negyedév még a tavaly év végi rekordnál is erősebb volt, összesen 184.800 autót szállítottak le a vásárlóknak. A fenti adat egyébként 108%-os növekedés 2020 első negyedévéhez képest (tehát több mint a duplája) – és itt érdemes megjegyezni, hogy a tavalyi Q1-be még csak egészen vékonyan lógott bele a koronavírus-válság, hiszen Kínában az újévi szünetet toldották csak meg picit, Európában pedig március közepén kezdődtek a lezárások. Ha a cég így folytatja tovább, a végén még meglesz az 1 millió autó idén. Bár végleges adataink még nincsenek, de az előzetes számok alapján a sikerhez nagyban hozzájárult Európa. 4-5 országból – köztük a vállalat két legjelentősebb piacáról, Németországból és az Egyesült Királyságból – hiányoznak még a Q1-es adatok, de már így is látszik, hogy minden bizonnyal rendkívül erős volt az első negyedév kontinensünkön. Forrás: TeslaMotorsClub Késik, de hamarosan jön az új Model S/X Ahogyan azt már a különböző internetes beszámolókból sejteni lehetett, késik az új Model S és X szállítása, de a cég közleménye szerint a gyártósorokat már letesztelték, és elkezdték a termelés felfuttatását. Bár korábban már láttunk új Model S-t szállító trélert a gyár udvarán, ezek valószínűleg csak tesztpéldányok lehettek, mivel a hivatalos adatok szerint egyetlen darab sem készült a két nagyobbik Teslából az előző negyedévben. Eladtak belőlük ugyan 2 ezer darabot, de ez csak a régi modell raktárkészleteinek kisöprése volt. Így a fenti rekord számokat csak a Model 3 és Y produkálta, mégpedig nem is akárhogyan. A két típusból eddig a gyártási rekordot az előző év vége tartott közel 164 ezer darabbal – most erre tettek még rá plusz 10%-ot. A cég pénzügyi beszámolója a hónap vége felé várható. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!