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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Brutális számot villantott a Tesla

elektromos autó piac

Amikor azt mondom, hogy meglepett mindenkit a Tesla idei első negyedéves teljesítménye, az már szinte a közhelyek kategóriájába tartozik, de most olyan eladási adatokat szállított a cég, amit még gyakorlott Tesla követők, így jómagam sem várt.

Ez volt a cég történetének eddigi legsikeresebb negyedéve.

Minden rekord

Amikor a Tesla negyedéves számairól beszélünk, mindig elmondjuk, hogy az autóeladások alapvetően nagyon ciklikusak – az év első negyedéve a leggyengébb, az utolsó pedig a legerősebb. Így az adatokat érdemes mindig az előző év azonos időszakához hasonlítani, és (szándékosan?) félrevezetőek azok a szalagcímek, amelyek az eladásokat az előző három hónappal vetik össze.

Most azonban olyat tett le az asztalra a kaliforniai vállalat, amire eddig nem volt példa:

az idei első negyedév még a tavaly év végi rekordnál is erősebb volt, összesen 184.800 autót szállítottak le a vásárlóknak.

A fenti adat egyébként 108%-os növekedés 2020 első negyedévéhez képest (tehát több mint a duplája) – és itt érdemes megjegyezni, hogy a tavalyi Q1-be még csak egészen vékonyan lógott bele a koronavírus-válság, hiszen Kínában az újévi szünetet toldották csak meg picit, Európában pedig március közepén kezdődtek a lezárások. Ha a cég így folytatja tovább, a végén még meglesz az 1 millió autó idén.

Bár végleges adataink még nincsenek, de az előzetes számok alapján a sikerhez nagyban hozzájárult Európa. 4-5 országból – köztük a vállalat két legjelentősebb piacáról, Németországból és az Egyesült Királyságból – hiányoznak még a Q1-es adatok, de már így is látszik, hogy minden bizonnyal rendkívül erős volt az első negyedév kontinensünkön.

Forrás: TeslaMotorsClub

Késik, de hamarosan jön az új Model S/X

Ahogyan azt már a különböző internetes beszámolókból sejteni lehetett, késik az új Model S és X szállítása, de a cég közleménye szerint a gyártósorokat már letesztelték, és elkezdték a termelés felfuttatását.

Bár korábban már láttunk új Model S-t szállító trélert a gyár udvarán, ezek valószínűleg csak tesztpéldányok lehettek, mivel a hivatalos adatok szerint egyetlen darab sem készült a két nagyobbik Teslából az előző negyedévben. Eladtak belőlük ugyan 2 ezer darabot, de ez csak a régi modell raktárkészleteinek kisöprése volt.

Így a fenti rekord számokat csak a Model 3 és Y produkálta, mégpedig nem is akárhogyan. A két típusból eddig a gyártási rekordot az előző év vége tartott közel 164 ezer darabbal – most erre tettek még rá plusz 10%-ot.

A cég pénzügyi beszámolója a hónap vége felé várható.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.