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 Németország nemcsak Európa legnagyobb járműpiaca, és több neves autógyártó hazája, hanem a Magyarországra érkező használtautó-import legfőbb forrása is. Ha kíváncsiak vagyunk rá, hogy 5 év múlva milyen használt (elektromos) autók fognak megjelenni az importpiacon, mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni a németországi újautó-eladásokat. 2021 első negyedéve 6% csökkenést hozott a teljes autópiacon, de az egyes meghajtási módok eltérően viselték a nehéz hónapokat. Míg a benzines és dízeles járművek eladásai egyaránt 30%-kal estek, addig a konnektorról tölthető autóké 172%-kal emelkedett. A plug-in hibridek eladásai nőttek gyorsabban, méghozzá 195%-kal, a részarányuk pedig 11,9%-ra emelkedett (a tavalyi 3,8%-ról), míg a tisztán elektromos autók értékesítése 149%-kal nőtt, és a piaci részesedésük 9,9%-ra emelkedett (a tavalyi 3,7%-ról). Az úgynevezett mild hibridek eladásai is jelentősen, mintegy 61%-kal nőttek, és 15,4%-os részesedést szereztek. Ezek voltak a legkelendőbb villanyautók Az év első 3 hónapjában 65 ezer tisztán elektromos, és 78 ezer plug in hibrid talált gazdára Németországban. A legnépszerűbb típus mind közül a VW már 8 éve a piacon lévő, de tavaly megújult modellje, az e-Up! volt 7260 darabos eladással, amit egy erős márciusi hajrá ellenére sem tudott beérni a Tesla Model 3 (6031 eladás). A tavalyi teljes év legnépszerűbb modellje, és a márka elektrifikációs törekvéseinek zászlóshajója, a VW ID.3 ezúttal a harmadik helyre szorult vissza 5951 példánnyal. A nálunk is népszerű Hyundai Kona egy év alatt 3 helyet ugorva az értékesítési lista negyedik helyére jött fel (5722 eladással), az ötödik helyre pedig a Smart Fortwo futott be 4417 darabbal. Az egy évvel korábban még a második legnépszerűbbnek számító Renault Zoe ezúttal a hatodik helyre szorult vissza, amit sorrendben a BMW i3, a Mini Cooper SE, az Audi e-tron, és az Opel Corsa-e követett az eladási ranglistán. Típus Eladott darabszám 1. VW e-Up! 7260 2. Tesla Model 3 6031 3. VW ID.3 5951 4. Hyundai Kona 5722 5. Smart Fortwo 4417 6. Renault Zoe 4282 7. BMW i3 2841 8. Mini Cooper SE 2388 9. Audi e-tron 2126 10. Opel Corsa-e 2109 11. Peugeot E-208 1906 12. Fiat 500E 1614 13. Smart Forfour 1558 14. Skoda Citigo 1509 15. VW e-Golf 1472 16. VW ID.4 1445 17. Kia Niro 1172 18. Mercedses-Benz EQC 1110 19. Seat MII 964 20 Nissan Leaf 957 A Magyarországon közkedveltnek számító Hyudai Ioniq 440, vagy a Mazda MX-30 406 darabos értékesítéssel már nem jutott be a top 20-ba. Érdemes még megemlíteni az Opel Mokkát, amelynek a tömeges kiszállítása csak márciusban kezdődött meg, de így is elkelt belőle 608 darab az első negyedévben. A márkák közül az első helyen a VW végzett (25%-os piaci részesedéssel), másodikon a Hyundai (9,5%), harmadikon a Tesla (9,4%), negyediken a Smart (9,2%), az ötödiken pedig a Renault (7,8%) állt az első negyedévben. Érdemes lesz majd a jövőben is megnézni a villanyautók arányának, és az egyes gyártók piaci részesedésének alakulását, hiszen olyan új modelleknek fog megkezdődni vagy felpörögni a kiszállítása, mint a Volkswagen ID.4, a Škoda Enyaq, az Audi Q4 e-Tron, vagy a Cupra El-Born, hogy a berlini gyártású Model Y-t már ne is említsük. 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 dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!