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
auto
2024. 04. 23. kedd

Itt a Fiat elektromos teherautójának hazai árlistája

Már Magyarországon is rendelhető a Fiat e-Ducato többféle kialakításban: furgonként összesen 12 opció közül választhatnak az ügyfelek, kabinos alvázból 6 elérhető verzió áll rendelkezésre, személyszállítóként pedig 5 változatban készül a vállalat 1981 óta forgalmazott népszerű kisteherautója, a hagyományos meghajtású megfelelőre jellemző méretváltozatokban.

A honlapon fellelhető árlista szerint, mely egyelőre nem tartalmazza a személyszállító kivitelek vételárát, legolcsóbban bruttó 23.926.800 forintért lehet hazavinni a modellt, amely a 3,5 tonnás furgon MH1 méretű, 47 kWh-s akkucsomaggal szerelt típusa, 3450 mm tengelytávval, 10 köbméter raktérrel, 1160 kg terhelhetőséggel, és 174 km várható hatótávolsággal a WLTP szabvány szerint. Az e-Ducato család ártartományának másik végén egy bruttó 32.283.400 forintos Xl méretű kisteherautót találunk, amelyben a 260 kilométeres hatótávolságot már a nagyobbik, 79 kWh-s aksi biztosítja.

Ezzel szemben dízelesen a Ducato furgon kicsivel bruttó 9 millió forint alatt indul, és 11,2 millióig megy fel az ára extrák nélkül.

A jelentősen magasabb vételárat kompenzálja a karbantartás költsége, amely a Fiat Professional számításai szerint az e-Ducato esetében akár 40%-kal is alacsonyabb lehet, mint a hagyományos testvéréé, így a teljes tulajdonlási költség állítólag gyakorlatilag azonos a dízeles és az elektromos típusoknál. (A nemzetközi sajtóanyagban a Fiat pontosítja, hogy évi 20 ezer km futás mellett már 48 hónap alatt elérhető az azonos teljes tulajdonlási költség, de ez az olasz árazásra vonatkozik.) A Fiat honlapján minden leendő ügyfél kiszámolhatja, hogy mennyi lenne a megtakarítása a villanyos hajtásláncra való átállással.

SolarEdge technikával jön a Fiat e-Ducato

A jármű műszaki specifikációi már egy ideje ismertek, ám tegnap a Föld Napja, és a modell 40. évfordulója alkalmából egy, a sajtó képviselőinek tartott online prezentáció keretében bemutatta a fontosabb tudnivalókat. Az e-Ducato villanymotorjának teljesítménye közel azonos a leggyengébb dízelmotoros változatokéval, 90 kW (körülbelül 122 lóerő), amihez 280 Nm forgatónyomaték tartozik. Álló helyzetből 5 másodperc alatt gyorsul fel 50 km/órára, sebességének felső határa pedig 100 km/h.

Ezek az adatok valamennyi verziónál azonosak, az akkumulátor kapacitását azonban már a vásárló választja: lehet 47, illetve 79 kWh. A hatótávolság értelemszerűen nagyban függ attól, hogy mekkora a jármű, milyen nehéz terhet cipel, és természetesen sok egyéb tényező is befolyásolja, de a maximális hatótávolság a 47 kWh kapacitású akkumulátornál várhatóan 160-170 km (WLTP), a 79 kWh-s aksinál pedig 270-280 kilométer. A vállalat kifejezetten városi feladatokra optimalizálta a járművet, kizárólag városi környezetben használva az e-Ducatót 235, illetve 370 kilométert is el lehet érni egy töltéssel.

A 49 kWh-s aksit alapfelszereltségként 6,6 kW-tal lehet tölteni AC hálózaton, a 11 kW-os fedélzeti töltő (a 79 kWh-s aksinál széria) egy bruttó 635 ezer forintos tétel. Később 22 kW-os AC is elérhető lesz. Az 50 kW-os villámtöltő-képességért, amivel a kis akku 50 perc alatt, a nagy akku pedig 1 óra 25 perc 80%-ra tölthető, mindkét akkuméretnél 1.206.500 forintot kér a gyártó.

A kisebbik akkumulátor-csomagra 10 éves / 220 000 kilométeres garanciát ad a Fiat, a nagyobbikra pedig 8 év/160 000 kilométer vonatkozik. Mivel az akkumulátor-csomagot a padló alatt helyezték el a mérnökök, a Ducato nem veszített a 10-17 köbméteres raktér-kapacitásából, és a közel két tonnás teherbírásából.

Az e-Ducato fejlesztése a DHL munkatársainak tapasztalatai alapján történt, és premierjét öt évnyi valós használat, valamint több mint 50 millió megtett kilométer előzi meg.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.